Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Co přinesl týden 10. 11. – 16. 11. 2014
Témata týdne: Nejlepší popularizací problémů ve vzdělávání je článek v bulvárních médiích, jako třeba v případě článku o dyslexii ve švédské královské rodině (iDNES.cz Revue). Paralelu mezi povinnou státní maturitou z matematiky a dědictvím komunistického školství rýsuje Česká pozice. O rezignaci reformy zákona o vysokých školách na výraznější změny ve vysokoškolském vzdělávání píše Deník Referendum. Příběh dvou studentů, vyhozených na sklonku komunistického režimu za své občanské postoje z vysoké školy, vykresluje Respekt. Česká škola informuje o tom, že vláda schválila Strategii digitálního vzdělávání 2020. O tom, jak je to se vzděláváním v uprchlickém táboře, dělá představu BBC (překlad abstraktu Britské listy). Tomáš Feřtek poskytl ČRo Plus rozhovor na téma technického vzdělávání, k témuž i jeho čerstvý blog (Respekt). Luděk Šnirch polemizuje s Marcelou Holanovou na téma povinné maturity z matematiky. Proběhne další Kulatý stůl SKAV, nyní na třaskavé téma Národní rady pro vzdělávání.
Výrok týdne:
„Profesor Piťha kdysi napsal zajímavou studii, kde tvrdí, že vysokoškolsky vzdělavatelných je maximálně 20 procent z populačního ročníku. Dnes podle soudobých statistik přijímáme 40 procent. Z toho logicky vyplývá, že produkujeme, pokud nepropadnou v prvních ročnících, 20 procent odpadu. Já si vzpomínám na jednu krásnou větu ze hry Vyšetřování ztráty třídní knihy Járy Cimrmana, kde přijde inspektor do třídy, učitel ho touto třídou provází a říká: Je to tady strašné. Podívejte se, v první řadě sedí idiot vedle debila, v druhé řadě sedí debil vedle idiota. Ve třetí řadě blbeček vedle idiota, jen v poslední řadě je to jiné, tam sedí vedle sebe dva idioti. Jinými slovy, přemýšlejme o tom, jak se zbavit tohoto odpadu, jak změnit systém financování vysokých škol, nejlépe podle úspěšnosti absolventů na trhu práce. Pan rektor mě informoval, a k tomu vám blahopřeji, že vaše úspěšnost je 90 procent, možná právě proto, že jste studenti přírodovědných a technických oborů, o které mají podnikatelé zájem“. Prezident Miloš Zeman o vysokém školství (VŠB – TU, Ostrava, 12. 11.).
Novinky (výběr ze zajímavých událostí)
Inspirace z (a do) praxe
Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)