Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
O vztahu velikosti školy a kvality vzdělávání mluvil ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal na květnové konferenci Lepší škola, kterou pořádá EDUin.
Kateřina Lánská 14. 8. 2023
Tomáš Zatloukal (c) Kateřina Lánská
Jakou roli hraje socioekonomický faktor žáků v jejich vzdělávacích výsledcích a jak moc to dokáží ovlivnit různě organizované 2. stupně základních škol? To bylo předmětem sekundární analýzy, kterou připravila Česká školní inspekce společně s Ministerstvem školství. Součástí analýzy jsou doporučení pro zřizovatele a vzdělávací systém.
Mezi další podmínky, které ovlivňují kvalitu výuky ve školách patří podle Tomáše Zatloukala i aprobovanost a kvalifikovanost učitelů, které zvyšují pravděpodobnost, že si pedagogové budou vědět rady s tím, jak pracovat se žáky s nízkým socioekonomickým statusem, ale i průběh výuky, sledování pokroku žáků a vnitřní zdroje pedagogického sboru.
Jaké další faktory ovlivňují kvalitu výuky ve školách? Poslechněte si přednášku:
Tomáš Zatloukal
Od roku 2013 působí Tomáš Zatloukal v pozici ústředního školního inspektora. Je celoživotním pedagogem, působil jako středoškolský učitel a později ředitel gymnázia. Vedle své pedagogické a pedagogicko-manažerské praxe zastával také různé pozice v rámci řízení vzdělávání a vzdělávací soustavy na regionální, celostátní i evropské úrovni. Zkušenosti má také se zřizovatelskými kompetencemi a s řízením školství na úrovni územně samosprávných celků. Je zástupcem České republiky v Centru pro výzkum a inovace ve vzdělávání OECD (CERI), v řídicích radách mezinárodních šetření PISA a TALIS, ve Valném shromáždění Mezinárodní asociace pro hodnocení výsledků vzdělávání (IEA) a také ve Valném shromáždění Stálé mezinárodní konference inspektorátů. Pedagogicky spolupracuje s akademickými institucemi.
Podívejte se na celý program konference Lepší škola: Vejdou se? Jak plánovat kapacity škol.