Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Praha, 14.6. 2011
Pane ministře,
připojujeme se ke studentům a ředitelům gymnázií, kteří jasně a zřetelně formulovali své výhrady ke státním maturitám. Plně se s jejich názory ztotožňujeme.
Jako učitele ČJL nás negativa prosazeného maturitního systému zasahují nejvíce. Jsme totiž nuceni přizpůsobovat své hodiny a svou práci nárokům Cermatu, respektive tomu, co tvůrci didaktických testů považují za důležité a směrodatné. Po dvaceti letech relativní svobody ve výběru literárních děl i prostředků, kterými studentům přibližujeme rodný jazyk, se nám do škol vrací povinná četba, rozbory poezie s jediným správným výkladem a faktografická drezura maturantů. Kromě toho je nezbytné, abychom své svěřence opět naučili „myslet jako oni“ – kritické myšlení, vlastní názor a originalita budou pro úspěšné zvládnutí státní maturity spíše překážkou.
Dopřejme našim dětem slušnou maturitu, ve které se bude prověřovat ověřitelné, nikoli dohady, dojmy a schopnost trefit se do průměrného myšlení.
Nebráníme se srovnávacím zkouškám, budou-li rozumné. Nebráníme se centrálnímu zadávání slohových prací, bude-li studentům ponechán čtyřhodinový limit na psaní.
Co se ústního zkoušení týče, prosíme, věřte středoškolským učitelům. Zvládnou o literatuře i jazyce hovořit se studenty sami, bez nařízení a povelů ministerských úředníků. Školení, certifikáty a nesmyslné zásahy do systému z nás lepší češtináře neudělají.
Prosíme všechny odpovědné činitele a všechny občany, kterým není náš společný osud lhostejný: pomozte!
Veronika Valíková, učitelka ČJL, Arcibiskupské gymnázium, Praha; ver.valikova@seznam.cz
Karel Lippmann, učitel ČJL, Biskupské gymnázium, České Budějovice; zástupce petiční akce Učitelé za kvalitní maturitu
Ivana Kimlová, učitelka ČJL, Sportovní gymnázium Kladno I., zástupkyně Výzvy SGK – nespokojenost s novou maturitou
skupina Učitelé za kvalitní maturitu z ČJL
Připojit k otevřenému dopisu je možné zde. (pozn.: váš podpis bude připojen na soupis signatářů po ověření administrátorem webu)
Seznam signatářů naleznete zde. (aktuální stav 76)