Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Doporučujeme vám ke zhlédnutí krátké video, v němž Petr Fischer, komentátor Hospodářských novin, obhajuje přínos víceletých gymnázií. Argumentuje tím, že je třeba mít pestrou vzdělávací nabídku. Oponuje mu Hana Čápová z týdeníku Respekt, která poukazuje na stresující přijímací řízení a neprostupnost českého školství, kterou systém víceletých gymnázií posiluje.
Hlavní argumenty pro víceletá gymnázia:
Videoduel Hany Čápové a Petra Fishera můžete spustit ZDE
Hlavní argumenty pro společné vzdělávání alespoň do 15ti let:
Zajímavě a uceleně hovoří o úskalích českého selektivního systému sociolog Petr Matějů v rozhovoru na ČRo Plus ZDE. Podle jeho názoru je vhodnější nabízet rozmanité vzdělávací možnosti až na terciární úrovni.
Co se týče středních škol, tam by se měla rozmanitost projevovat ve složení studentů. Konkurence by měla probíhat v rámci jednoho vzdělávacího proudu, tedy nikoli tříděním žáků do různých škol. Tím mnohé děti přicházejí o šanci rozvinout svůj talent v podnětném prostředí.