Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Poslechněte si: Debata o kvalifikaci učitelů v pořadu Jak to vidíte

18. 4. 2014
EDUin
Untitled-11

V pořadu ČRo 2 Jak to vidíte, debatovali 14. dubna děkanka pražské pedagogické fakulty Radka WildováTomáš Feřtek z EDUin o tom, zda předložená novela zákona o kvalifikaci pedagogů může pomoci kvalitě pedagogické profese a co naopak našemu školství v tomto směru ještě chybí. Nahrávku si můžete stáhnout a poslechnout ZDE, související článek Miroslava Šoukala o nabídce fakult najdete ZDE.

Děkanka PedF UK Radka Wildová zdůraznila požadavek na plné magisterské studium jako nutný předpoklad k výkonu pedagogické profese, ale připustila, že ke konečné učitelské kvalifikaci vede více cest a samotné studium pedagogické a učitelské fakulty k dobrému výkonu pedagogické práce stačit nemusí. Připomněla i obtížnou a v mnohém nedůstojnou finanční situaci fakult a oponovala tvrzení, že fakulty po prvních sedm let platnosti zákona neotevřely skoro žádné obory, kde by si učitelé mohli doplnit vzdělání. Podle jejího názoru právě její fakulta mnohé obory otevřela, ale nebyl o ně zájem ze strany pedagogů.

Tomáš Feřtek z EDUin komentoval především fakt, že nedává smysl uzákonit kvalifikační požadavky na učitelskou profesi ve chvíli, kdy neexistuje standard učitelské profese umožňující pojmenovat, co rozumíme „dobrým učením“, a kariérní řád, který by uměl ocenit nadprůměrný výkon. Dále připomněl nejčastější výhrady ředitelů:  absolventi fakult neumí často právě to, čím děkani argumentují, když říkají, že magisterské studium je nutné. Podobné výhrady mají i praktikující učitelé bez požadované formální kvalifikace: studium nenabízí to, co by učitelé ke své práci opravdu potřebovali, proto ho nepovažují za smysluplné.

Celou nahrávku v délce 50 minut si můžete stáhnout a poslechnout ZDE.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články