Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Co přinesl týden 30. 3. – 5.4. 2015
Témata týdne: Prezident Svazu průmyslu Jaroslav Hanák reagoval na otevřenou výzvu EDUin, aby vyjasnil zdroje svých tvrzení o nezaměstnanosti absolventů a představy o financování reformy dle požadavků svazu. Z reakce vyplývá, že Hanák nepožaduje více učňů a chce se zaměřit na kvalitu učilišť. Akademie Úspěch, síť tzv. charter schools (nestátních škol) v New Yorku, uplatňuje přístup ke vzdělávání chudých dětí formou „cukru a biče“ a polarizuje tím společnost (NY Times, Aj). Petr Fischer zpochybňuje intenzivní kampaň vedenou z průmyslových kruhů o tom, že „řemeslo má zlaté dno“ (HN). To, že se děti vyhýbají učilištím, vidí jako přirozenou reakci a obavu o vlastní budoucnost. Myšlenku na zavedení školného oprášil Petr Honzejk. Dle jeho názoru by odložené školné na VŠ pomohlo zlepšit podfinancované české školství (HN). Doporučujeme text o tom, kterak ministerští úředníci z maturitní zkoušky z matematiky propadli. Chorvatská bohemistka Mirna Šolič, která působí na Univerzitě Palackého v Olomouci, argumentuje, že v systémech s totalitní minulostí studenty nikdo neučí samostatně uvažovat (Britské listy).
Výrok týdne:
„Dnes nikdo nepochybuje o tom, že poslední mise se panu řediteli Musilovi povedla. Škola na první pohled představuje útulné zázemí, děti mají k dispozici nahrávací studio, v učebnách jsou instalované interaktivní tabule, škola má třídu, kde se pracuje s tablety, ale hlavně učitelé se snaží přes velmi rozmanité spektrum žáků uspokojovat potřeby všech bez rozdílu jejich původu, barvy či schopností a počet dětí na škole postupně roste.“ Vzpomínka Daniela Hůleho na Jana Musila, v lednu zesnulého ředitele ZŠ v Jáchymově, který ukázal, jak budovat inkluzivní vzdělávání (Zvoní!).
Novinky (výběr ze zajímavých událostí)
Inspirace z (a do) praxe
Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)