Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Úřad podle něj připravuje i kroky k řešení nerovností.
Ministr školství Vladimír Balaš byl hostem kulatého stolu SKAV a EDUin. Celý záznam si můžete pustit zde.
Podle ministra Vladimíra Balaše je aktuálně jedna z nejdůležitějších věcí, kterou úřad připravuje, dokončení revize Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Za dopsání konkrétního kurikula je v tuto chvíli zodpovědný Národní pedagogický institut. „Chci být pravidelně informován o dílčích výsledcích. Abych je mohl podrobit i nějaké oponentuře, což je další fáze celého procesu,“ popsal ministr Balaš.
Podle ministra také platí, že při vytváření revize úřad dodrží původně avizované termíny – od 1. září 2025 by se podle nového RVP mělo začít učit v 1. a 6. třídách. „Nevymýšlíme něco nového, máme celou řadu zkušeností od minulé reformy v roce 2004. Víme, jak fungují školy, kde učí opravdu kvalitně. Je podle mě myslitelné, že bychom se mohli posouvat trochu rychleji, než se předpokládalo,” dodal Balaš.
Vladimír Balaš také potvrdil, že úřad chce v souvislosti s novým RVP upravit i podobu přijímací zkoušky. „Považuji za nesmysl, že se testuje něco jiného, než by děti měly umět.
Tématem kulatého stolu byly i nerovnosti ve vzdělávání. Právě jejich snížení je jeden ze dvou hlavních cílů Strategie 2030+. „Chybí politická vůle učinit rozhodnutí, že lokální politický systém prostě musí být více centrálně řízen. Nenechat to pouze na té lokalitě, protože tam nakonec vždycky zvítězí zájem o to, dát prostor mainstremovějším dětem než těm pomalejším, které potřebují víc individuálnější podporu. A netýká se to jen těch nejvyloučenějších lokalit,” upozornil Daniel Hůle z Člověka v tísni.
„Před čtrnácti dny jsme tuto otázku začali řešit intenzivněji také s Klárou Šimáčkovou Laurenčíkovou (vládní zmocněnkyně pro lidská práva) a Lenkou Felcmanovou (předsedkyně organizace Society for All) a doufejme, že se nám podaří připravit nějakou pracovní skupinu, která se koncepcí řešení tohoto problému bude zabývat intenzivněji, než tomu bylo doposud. Souhlasím, že to nemůžeme zanedbat,” dodal Vladimír Balaš.
Záznam celého kulatého stolu si můžete pustit zde.
Hosty kulatého stolu byli: