Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Méně encyklopedických znalostí, větší zaměření na pochopení základních jevů a principů. Takový je ve zkratce nový Rámcový vzdělávací program (RVP), ke kterému se nyní může vyjadřovat laická i odborná veřejnost. Analytička společnosti EDUin Lucie Slejšková připomíná, že důraz na prakticky využitelné znalosti zde byl už dříve, nepodařilo se jej ale promítnout do praxe.
EDUin 6. 4. 2024
Změna podle ní spočívá v redukci vzdělávacího obsahu, protože nemá smysl děti nutit si pamatovat detaily. Naopak je třeba, aby dokázaly jednotlivé znalosti propojovat a využívat. Větší důraz má být kladen na klíčové kompetence, například čtenářskou gramotnost.
„Aby si dítě dokázalo nastudovat cokoliv v jakémkoli oboru, musí se umět v textu zorientovat a najít si důležité věci. Zahrnuje to spoustu různých dovedností – mít základní komunikační dovednosti a schopnost rozklíčovat, co vám kdo říká nebo píše, interpretovat ten text, možná i poznat dezinformaci,“ vyjmenovává.
Za klíčovou považuje Lucie Slejšková roli učitelů, žádný dokument totiž sám o sobě výuku nezmění ani nezkvalitní.
„Před 20 lety jsme udělali chybu, že jsme školám dali dokument a domnívali se, že jen jeden člověk namotivuje všechny ostatní a naučí je se Školním vzdělávacím plánem pracovat. Ukázalo se, že to není pravda, a my dnes učitele možná znovu trochu opomíjíme,“ upozorňuje.
Celý text na webu ČRo Plus.