Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Praha 4. května 2012 – Skupina rodičů oslovila otevřeným dopisem nového ministra školství Petra Fialu se žádostí, aby co nejdříve změnil předpis, který nutí všechny rodiče dětí na základních školách, aby podrobily své děti plošnému testování. Argumentují především nebezpečím, že žákovská populace se na základě výsledků testování rozdělí na motivované a nemotivované, což výrazně ovlivní jejich další vzdělávací dráhu.
Iniciátoři dopisu pro Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) a pro Českou školní inspekci (ČŠI) žádají o změnu rozhodnutí bývalého ministra Josefa Dobeše, kterým je stanovena nová povinnost zúčastnit se plošného testování pro žáky 5. a 9. tříd. Cílem dopisu je, aby plošné testování, plánované již na konec května tohoto roku, bylo zrušeno nebo upraveno na výběrové testování (testování jen vybraných skupin dobrovolně zapojených žáků, s povolením jejich rodičů).
Rodiče žáků argumentují mimo jiné: Pokud se tyto testy stanou důležitou částí vzdělávacího systému na základních školách v ČR, rodiče mohou z obavy o budoucí úspěch svých dětí vyvíjet tlak na školy, aby připravovaly žáky zejména na testy. Školy pak mohou začít omezovat prostor, který věnují různorodým předmětům či dovednostem nebo omezí podporu individuálního talentu dětí. Školy, které vzdělávají i děti méně nadané v oblastech testování, mohou nepřiměřeně zvyšovat tlak na tyto děti, ačkoli právě ony potřebují individuální podporu. A nestačí jen vyřadit z testování skupinu diagnostikovaných žáků, mnoho dětí může mít různé aktuální znevýhodnění pro podání výkonu v testech.
Podpisový arch k otevřenému dopisu rodičů naleznete ZDE.
Příklad článku, který zpochybňuje pozitivní vliv testování na výsledky, najdete ZDE.