Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Známe 12 finalistů ceny Eduína, začíná hlasování veřejnosti.
Praha 5. března 2018 – Finalisté ceny Eduína 2017 za inovace ve vzdělávání se nyní ucházejí o přízeň veřejnosti a připravují se na prezentace, které rozhodnou o vítězi v kategorii cena odborné poroty a Eduína ZOOM.
Do finále postoupili:
Architekti ve škole – platforma vzdělávající děti od nejútlejšího věku v tématech architektury, urbanismu a prostorového plánování.
Edukativní hra Matemág – příběhová hra ukazující matematiku jako nástroj k překonávání překážek.
Edularp Strom života – interaktivní hra v rolích propojující oblast přírodních věd s hravým objevováním ekologických souvislostí, nácvikem měkkých dovedností a rozvoje spolupráce v
kolektivu.
I-Day – projektový den pro studenty gymnázia nabízející exkurze, setkávání, přednášky či workshopy s osobnostmi z praxe, který jim pomáhá při výběru studijního oboru či zaměstnání.
IWalk – Deportační středisko v Uherském Brodě – komentované prohlídky vedené průvodci z řad místních studentů po historických lokalitách spjatých s rasově motivovanou perzekucí obyvatel během druhé světové války.
Můžeš to změnit! – spojení studentů s lokálním politikem do týmu, který vypracuje a připraví k realizaci projekt řešící lokální problém.
Lidé v pohybu – metodická podpora pro pedagogy ilustrující na tématu uprchlictví a migrace, jak pracovat s kontroverzními tématy.
Skryté příběhy – Mobilní hra, která motivuje děti, aby (spolu s rodiči) objevovaly Česko a jeho
historii.
Učíme se venku – iniciativa pomáhající učitelům učit venku v přímém spojení s reálným světem.
Učitel naživo – intenzivní výcvik pro budoucí učitele založený na dlouhodobé praxi ve školách, roli učitele coby průvodce a rozvoji osobnosti.
Vzdělávací workshopy z Paměti národa – díky metodám zážitkové pedagogiky a výchovné dramatiky žáci prožívají příběhy pamětníků a hledají paralely současného světa s minulostí.
Zvol si info – osvěta o mediální gramotnosti a kritickém přemýšlení o informacích vedená skupinou studentů Masarykovy univerzity.
Hlasování veřejnosti probíhá do 25. 3. na adrese www.eduina.cz.
Autoři finálových projektů získají díky podpoře Citi Foundation pro přípravu na slavnostní večer podporu v podobě workshopu prezentačních dovedností a konzultací s odborníky. Závěrečné klání se uskuteční 27. března ve formátu TED Talks – krátkých akčních pětiminutových prezentací.
Šest z dvanácti finalistů soutěží i v nově zavedené kategorii Eduína Zoom určené projektům podporujícím podnikavost mladých lidí. Díky podpoře Citi Foundation získají tři nejlepší na další rozvoj dohromady 100.000 Kč a účast v ročním akcelerátoru.
David Greger, ředitel Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK a člen poroty, řekl: „Být členem poroty Eduíny přináší radost a naději! V době politicky ne příliš optimistické se setkáváte s projekty, za kterými stojí zapálení jednotlivci či skupiny studentů, učitelů a dalších aktivních profesionálů, kteří mění naší společnost k lepšímu a kteří pochopili, že vzdělá(vá)ní je klíčem ke změně.“