Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Tisková zpráva: Global Teacher Prize CR – 7 statečných

12. 9. 2017
EDUin
1-1

V nultém, pilotním ročníku Global Teacher Prize, ocenění pro inspirující učitele v mezinárodním měřítku, je známo sedm semifinalistů.

Praha, 12. září – Global Teacher Prize CR, jedna z částí projektu „Učitel, povolání snů“, se blíží ke svému vrcholu na české národní úrovni. Odborná porota vybrala z obdržených nominací sedm učitelů a učitelek, kteří svým přístupem ke vzdělávání reprezentují kvalitu, progresivitu a zaujetí pro učitelské povolání. V závěru budou vybráni tři finalisté, resp. vítěz nultého ročníku ceny, kteří budou kromě ocenění na národní úrovni nominováni do nejvyššího, mezinárodního kola ocenění.

Global Teacher Prize se od ostatních ocenění práce učitelů odlišuje mimo jiné tím, jakým způsobem probíhá výběr finalistů. Poté, co odborná porota na základě 5 stanovených kritérií vybrala 7 semifinalistů, následuje série návštěv členů poroty ve školách, aby bylo možné zažít učitelky a učitele při jejich práci na hodinách.

Na základě hodnocení práce učitelek a učitelů v hodinách budou následně vybráni 3 finalisté. Vítěz bude pak vyhlášen na slavnostním setkání 25. 9. 2017 v sídle České spořitelny v Rytířské ulici v Praze.

Sedm semifinalistů a jejich krátké bio:

Radek Aubrecht, Gymnáziu na Zatlance v Praze. Kreativně pracuje se studenty, snaží se o uvažování v historickém kontextu, používá brainstorming, různé formy skupinových prací, analýzy textů a audovizuálních materiálů, studentské prezentace a různé strategie hodnocení a sebehodnocení. Mezi jeho oblíbené metody patří besedy, nácvik psané i mluvené argumentace a projektová výuka, v jejímž rámci  se studenty napsal a vydal 3 knihy. Je organizátorem a spoluorganizátorem tematických dnů.

Pořádá studentské projektové fórum Zatlanka.

Bohuslav Hora, ZŠ Planá nad Lužnicí, zástupce ředitele. Snaží se o zavádění technologií do výuky, propojení ICT podle modelu SAMR s učením a smysluplným využitím techniky, vytvářením učebních pomůcek. Je spoluzakladatelem Google EDU Group v ČR, spolupracuje s iniciativou Trvalá obnova školy. Jako člen mnoha učitelských komunit spolupracuje na řadě projektů. Organizuje letní školky, Letní školu s iPADEM, je členem rady starších portálu RVP.CZ.

Ilona Horáčková, Gymnázium, SOŠ, ZŠ a MŠ pro sluchově postižené, Ječná 2, Praha. Dlouhodobě praktikuje inkluzi a integraci žáků, podílí se na tvorbě podpůrných opatření a materiálů (META, Inkluzivní škola, Univerzita Palackého, UNHCR, Cermat). Pracuje s dokumentárním filmem, projektovou výukou, formováním aktivního občanství. Členka expertních skupin, lektorka, tutorka, autorka metodických materiálů (Člověk v tísni, PANT, ÚSTR, FSV UK, Památník ticha Bubny aj). Vede praxe studentů učitelství.

Jana Kopecká, ZŠ Kunratice. Lektorka kritického myšlení, vede dílny čtení, dílny pro učitele – například v projektu Spirála, Kompas a Festival pedagogické inspirace. Pracuje jako interní i externí mentor. Vede praxe studentů učitelství. Spolupracuje s párovými učiteli. Organizuje a účastní se besed s rodiči. Připravuje a propaguje materiály čtenářského kontinua projektu Pomáháme školám k úspěchu. Publikuje.

Petr Němec, ZŠ a MŠ Olomouc, tř. Svornosti. Zavádí ICT do výuky (např. Moodle v roce 2013), tvoří metodické a učební materiály pro žáky a pedagogické pracovníky. Vytvořil cca 20 online kurzů pro žáky. Lektor, mentor a tutor v oblasti využívání digitálních prostředků vzdělávání (Komplexní podpora ICT koordinátorů na ZŠ a SŠ, ICT Profesionál, Inovační centra digitálního vzdělávání). Podílel se na několika e-twinningových projektech s partnerskými školami ze zahraničí (YOUNG Succesfull Enterpreneuers).

Jarmila Straková, ZŠ Opava, Šrámkova 4. Využívá projektového učení a integrovanou tematickou výuku. Organizuje akce pro žáky i rodiče, přednášky pro učitele. Autora a lektorka didaktického materiálu pro MŠ a 1. ročník ZŠ Učíme se psát písničkou. Lektorka projektového vyučování. Koordinátorka a lektorka projektu Zdravá škola. Koordinátorka projektu Od integrace k inkluzi. Podílí se na vývoji pomůcek pro žáky a učitele.

Andrea Tláskalová, ZŠ J. V. Sládka Zbiroh. Vede hodiny speciální pedagogické péče pro děti s poruchami učení. Působí v roli výchovné poradkyně. Spolupracuje se vzdělávacím centrem TEREZA, Člověkem v tísni aj. Lektorka, autorka didaktických materiálů, konzultantka, auditorka, organizuje workshopy, kurzy pro předškoláky, vede volnočasové kroužky, pilotuje projekty. Oslovuje ji metoda práce s chybou, kritická výuka, badatelsky orientovaná výuka, zážitková výuka, projektová a tandemová výuka.

Hana Matoušů, koordinátorka kampaně Global Teacher Prize, EDUin, řekla: „V prvé řadě jde o to zviditelnit v ČR vysoce nedoceněné učitelské povolání a ukázat jeho přínos pro jednotlivce i společnost v okamžiku, kdy jej zastávají schopní, invenční a otevření lidé. Věříme, že tak nejen upozorníme na konkrétní skvělé učitele, ale podpoříme dlouhodobou snahu o významné zvýšení investic do českých učitelů a českého vzdělávání.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články