Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Cílem je mimo jiné snížit počet odkladů školní docházky
Souběžně s revizí Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy probíhá i aktualizace kurikula pro předškolní vzdělávání. Jejím cílem je dosáhnout plynulého přechodu dětí z předškolního do školního vzdělávání. Měl by se změnit koncept školní zralosti a pedagogické diagnostiky, která by měla být nově závazná nejen pro pedagogy v mateřských, ale i na 1. stupni základních škol.
Očekávané dopady koncepční změny:
„Vidíme, že na obou stupních by bylo dobré právě v tomto období trochu polevit. Někdy děti moc tlačíme někam, kam by se dostaly samy, ale třeba o něco později. Neuvažujeme nad tím, jestli je to pro ně v tu chvíli přidanou hodnotou. Měli bychom si umět odpovědět, zda je nutné, aby některé věci konkrétní dítě zvládalo už v mateřské škole. Možná by stačilo, aby je zvládlo až během prvního roku školní docházky. Mnohdy v mateřských školách přebíráme role prvního ročníku základní školy,” uvedla v rozhovoru pro eduin.cz jedna z garantek kurikulární reformy Hana Splavcová, vedoucí oddělení předškolního a prvostupňového vzdělávání v Národním pedagogickém institutu ČR.
Kateřina Lánská, analytička EDUinu pro oblast předškolního vzdělávání: „Chystanou změnu považujeme za velmi přínosnou, a to jak pro samotné děti, tak pro klima ve školách, i když nejspíše nebude úplně snadné o ní přesvědčit rodičovskou a pedagogickou veřejnost. Změna v přístupu ke školní připravenosti je navíc vhodným nástrojem ke snižování nerovností ve vzdělávacím systému, což je jedním z hlavních cílů Strategie 2030+.“