Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Není třeba odklad inkluze, ale informace, jak se od září 2016 změní platby na jednotlivé žáky.
Praha, 20. dubna 2016 – Návrh senátního školského výboru, aby bylo o rok odloženo zavedení inkluzivních opatření, se neopírá o žádné srozumitelné argumenty. Je ale důležité, aby školy, běžné i praktické, dostaly od Ministerstva školství jasnou a na konkrétních příkladech prezentovanou informaci, jak se budou od příštího školního roku měnit platby na jednotlivé žáky. Tyto částky pořád ještě známé nejsou.
Dostupná data ze škol říkají, že velká část dětí, na které by měl stát více přispívat, už ve školách jsou a od září se žádný další masivní přesun dětí ze speciálních a praktických škol do škol hlavního proudu nechystá. Odložení inkluze o rok s argumentem, že na ni nejsou školy připravené, je tedy návrhem, který postrádá logiku. Senát se tak přidává k populistické vlně, která inkluzi ve školách popisuje jako hrozbu pro školní prostředí. Pokud by k odkladu došlo, náklady na již probíhající integraci dětí se speciálními potřebami dál ponesou především školy a rodiče dětí.
Navíc je zřejmé, že žáci budou poradnami, které mají určit stupeň podpory podle nových pravidel, procházet postupně, náběh tedy bude i za stávající platnosti zákona pozvolný.
Ke snížení nejistoty a obav ve školách by ale přispělo publikování přehledných modelových příkladů, jak se během příštího školného roku změní financování děti se speciálními potřebami. Vedení škol potřebuje mít jasno, ve kterých případech dostanou na žáka více a kdy méně. Taková informace zatím chybí jak běžným, tak praktickým školám.
Tomáš Feřtek, konzultant značky Rodiče vítáni, řekl: „Zkušenosti ze škol ukazují, že ředitelkám a ředitelům chybí především jasné informace, kolik peněz budou dostávat na integrované děti v novém systému. Pokud opravdu budou dostávat více, umožní jim to například najímat kvalifikovanější asistenty, na které navíc nebudou muset doplácet rodiče integrovaných dětí. Roční odklad inkluze by způsobil jen udržování dnešního nevyhovujícího stavu. Proto považujeme návrh na odklad za nesmyslný a postrádající logické argumenty.“