Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Co vypovídají výsledky PISA o efektivitě českého školského systému?
EDUin 6. 12. 2023
Nikola Šrámková (c) Kateřina Lánská
Analytička EDUin Nikola Šrámková komentovala pro ČRo Plus společně s ústředním školním inspektorem Tomášem Zatloukalem výstupy šetření PISA 2022 (ENG),(Národní zpráva PISA 2022 v ČJ). Upozornila, že výsledky žáků jsou sice stále nad průměrem zemí OECD, přetrvávají ale rozdíly mezi jednotlivými školami a významná souvislost mezi socioekonomickým zázemím žáků a výsledky vzdělávání. „Výsledky českých žáků v šetření PISA jsou sice nadprůměrné ve všech třech sledovaných gramotnostech, nicméně bodové skóre průměrných výsledků klesá. To znamená, že úroveň gramotností se snižuje. Za povšimnutí stojí i navyšování podílu žáků, kteří nedosahují té základní úrovně, což je minimálním předpokladem pro to, aby žáci mohli plnohodnotně fungovat ve společnosti. A například právě v té matematice, která letos byla detailněji sledována, ta riziková skupina narůstá až na nějakých 26 procent žáků. Zároveň je důležité se podívat i na to, že mezi žáky stále přetrvávají rozdíly ve výsledcích, například 60 procent žáků středních škol bez maturity nemá tuto základní gramotnost,” uvedla pro ČRo Plus.