Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Žádáme o druhé kolo připomínkového řízení u revize RVP pro základní vzdělávání

EDUin se připojuje k odborným připomínkám SKAVu.

50 (1)

Ilustrační foto (c) Kateřina Lánská

Jenom do pátku zbývá čas na podání připomínek k návrhu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. EDUin podporuje SKAV v jeho odborných připomínkách.

SKAV ocenil základní směřování RVP na kompetenční pojetí výuky a orientaci na gramotnosti. Zároveň předložil řadu odborných připomínek, které by bylo třeba řešit. Podle SKAVu není například v RVP dost jasně a jednoznačně vysvětlena pozice kompetencí, gramotností a průřezových témat (jak s nimi učitelé mají pracovat, jak je mají začlenit do výuky) a způsob jejich provázání s očekávanými výsledky žáka. Důraz u celé revize zůstává u řady oborů víc na oborových výstupech. Státu se nedaří jednoznačně vysvětlit podstatu reformy a její cíle si pak veřejnost vykládá různě.

V současném návrhu revize jsou klíčové kompetence rozepsané jen do dvou úrovní, chybí indikátory, které by pomohly učitelům zjišťovat, zda žáci kompetencí dosahují. SKAV požaduje rozpracování kompetencí alespoň do tří úrovní a sjednocení sady kompetencí s předškolním vzděláváním.

Posun ke kompetenčnímu pojetí výuky se podle SKAVu nepodařilo promítnout do všech oborů rovnoměrně. Části pro 1. a 2. stupeň jsou zpracovány různě, odlišná je míra redukce obsahu vzdělávání i formulace. Pojetí některých očekávaných výsledků žáka budí obavy, jestli jich opravdu dosáhnou všichni žáci.

EDUin se proto připojuje k výzvě SKAVu, aby proběhlo druhé kolo připomínkového řízení, a to ve chvíli, kdy budou zapracované připomínky, dokončené všechny vazby, hotova základní metodická podpora a předloženy ideálně všechny tři modelové školní vzdělávací programy. Víc zmiňujeme ve starší tiskové zprávě

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články