Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Ministr Dobeš vypustil z lahve džina a teď ho bude jen těžko cpát zpátky. Názor, že není rozumné zveřejňovat žebříčky škol vzešlé ze státní maturity, je správný a je dobře, že si ministr, který ještě loni s jejich zveřejněním počítal, nechal od kolegů na ministerstvu poradit. Jenže nakonec přece jen neodolal, zveřejnil alespoň nejlepší školy v republice a v krajích, a reakce byla očekávatelná. Masový zájem médií a volání od hejtmanů po novináře a rodiče, že chtějí ten žebříček celý. V něčem je pan ministr nepoučitelný. Teď už je to jen otázka času, kdy se žebříček maturujících škol dostane na veřejnost. Tak si alespoň ujasněme, co se z něho dá a nedá vyčíst. Jeho zveřejnění nám mnoho neprospěje, tak ať alespoň moc neškodí.
Největší potíž je, že ten žebříček budeme brát příliš vážně. Neřekneme si, že ukazuje jen to, jak která škola zvládla poněkud problematické maturitní testy a primitivně zadanou písemku, ale budeme ten žebříček brát jako ověřené pořadí škol od nejlepší po nejhorší (vsaďte se!). Jenže jsou přinejmenším tři důvody, proč je to nesmysl:
Proto má mít podrobné výsledky podobného testování v ruce jen školní inspekce a ta se má jít podívat do neúspěšných škol, jestli opravdu jsou mizerně organizované, nebo se ocitly v nevýhodné situaci a musejí učit obtížně vzdělavatelné žáky. Jinak budeme novým koštětem státně – maturitního žebříčku honit vodu kolem dokola po dvoře v představě, že sama od sebe zmizí.
Jednoduché přirovnání. Představme si stovku desetibojařů, které necháme předvést jen tři čtyři disciplíny, a to ještě někoho necháme skákat, někoho běhat, někoho házet oštěpem a pak z toho s velkou slávou sestavíme žebříček nejlepších desetibojařů. Bylo by to nevěrohodné a k smíchu, i kdyby shodou okolností byli na prvních příčkách jako obvykle Dvořák a Šebrle.
Zatímco u sportovců je mylnost takového žebříčku úspěšných všem a hned jasná, v případě škol a studentů to odmítáme vzít na vědomí. Proto případně zveřejněné pořadí škol doporučuji číst s mírou. Nadměrná konzumace může škodit.
P.S. Docela přesně formuluje převládající názor veřejnosti kolega bloger Josef Nožička. Čtěte ZDE.