Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Praha 27. ledna – Tento měsíc přišlo Ministerstvo práce a sociálních věcí s návrhem na krácení dávky na bydlení rodičům záškoláků. Ministerstvo školství k němu poslalo své připomínky. Velmi dobře v nich pojmenovalo, proč krácení sociálních dávek samo o sobě, tak jako řada jiných nápadů, které si kladou za cíl rázně vyřešit komplikovaný sociální problém, nemůže fungovat. Víceméně doporučilo, aby MPSV tento nápad vzalo zpět.
V přestřelkách kolem návrhu na revizi sociálních dávek bohužel zaniká to podstatné. Totiž že je mezi sebou vedou dva resorty, bez jejichž spolupráce se žádné opatření, které by školám problémy se záškoláctvím a také školní neúspěšností dětí ze sociálně vyloučeného prostředí, reálně nepodaří zavést.
Samy školy na náročnou práci s ohroženými dětmi a jejich rodinami často nemají kapacitu a chybí jim odborné zázemí. To by mohli zajistit tzv. sociální pedagogové, jejichž práci v minulosti ministerstvo školství financovalo a pilotovalo prostřednictvím šablon. K jejich systémovému ukotvení ovšem nedošlo a po ukončení výzvy jejich práce skončila. Navíc tato kvalifikace nemá oporu v legislativě. V novele zákona o pedagogických pracovnících, která je zařazena na program jednání aktuální schůze poslanecké sněmovny, se s jejím zavedením nepočítá.
Teoreticky by práci s dětmi ohroženými sociálním vyloučením a školní neúspěšností a jejich rodinami mohli zajistit pracovníci OSPOD, ani jim ale práci ve školním prostředí platná legislativa neumožňuje. Ze stejného důvodu není možné tento úkol systémově svěřit dalším poskytovatelům sociálních služeb a sociální práce, především občanským a církevním neziskovým organizacím.