Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Praha, 11. května – EDUin se připojuje k otevřenému dopisu ČOSIV a vyzývá ministra školství, aby otevřel všechny speciální školy a třídy zřízené podle §16 odst. 9 školského zákona (a to včetně 2. stupně a středních škol) a umožnil dětem se zdravotním postižením co nejrychleji návrat do škol.
Do školy se vrátili maturanti a žáci 9. tříd a za dva týdny se k nim budou moci přidat i děti, které navštěvují 1. stupeň základní školy. S těmi, kdo to potřebují nejvíce, se ale nepočítá. Škody, které dlouhý výpadek výuky způsobí, přitom mohou být nenapravitelné.
Spolu s ostatními základními a středními školami se v polovině března zavřely i tzv. speciální školy a třídy, ve kterých se vzdělávají děti se závažnějším zdravotním znevýhodněním. „Takové děti vyžadují zvýšenou nebo často i nepřetržitou pozornost a péči. Rodiny jsou v sociální izolaci a bez obvyklé podpory školských a sociálních služeb (zejména asistenčních a odlehčovacích) zajišťují 24 hodinovou péči o své děti. Řada rodin je v existenční nouzi,” upozornila ministra školství Roberta Plagu v otevřeném dopise Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání (ČOSIV).
Vyzvala ho, aby rodinám těchto dětí umožnil do konce května návrat do škol a aby těm, kdo zůstanou doma, zajistil při distančním vzdělávání adekvátní podporu podle jejich potřeb.
České ministerstvo školství v tuto chvíli s návratem zdravotně znevýhodněných dětí na prvním stupni počítá jen u některých typů znevýhodnění s odkazem na obtíže při zavádění hygienických opatření. Řešení, které by umožnilo otevřít všechny školy zřízené podle §16 odst. 9 školského zákona, ale na rozdíl například od mateřských škol nehledá. S otevřením 2. stupně těchto škol se podobně jako u běžných základních škol nepočítá vůbec. Některé evropské země přitom tyto školy a třídy právě s ohledem na specifické vzdělávací potřeby jejich žáků ponechaly otevřené i během vrcholící epidemie (Finsko), případně je nyní urychleně a mezi prvními otevírají (například Rakousko či Německo).
„Pro rodiče dětí se složitějšími hendikepy je situace mimořádně obtížná. Musí zajistit 24 hodinovou péči bez obvyklé podpory školských a sociálních služeb. Podle našich informací jsou někteří z nich na pokraji vyčerpání, i protože jde mnohdy o samoživitelky nebo samoživitele, kteří musí kromě péče o dítě často zajistit i svoji obživu. V řadě případů jde navíc o rodiny v existenční nouzi,” říká Karel Gargulák, analytik EDUin.