Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Mrtvé schránky, výuka po telefonu i videa na youtube. Učitelé hledají cesty, jak zapojit do výuky na dálku děti, které nejsou online.
Praha, 25. března – Bez přístupu k internetu a počítači se online učit nedá. I když to tak z pohledu učitelů, kteří ještě před měsícem diskutovali o návrhu zákona, který by zakázal mobily ve škole, možná bude vypadat jako paradox, právě telefon může být jednou z cest, jak zachránit výuku pro “nepřipojené” děti především ze sociálně slabých rodin.
Těch, kdo si nemůžou sednout doma k počítači, není až tak málo. Podle údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) bylo v Česku v roce 2018 více než čtyři procenta rodin s dětmi bez počítače. Roli hraje navíc ještě možnost připojení k internetu nebo fakt, že se o jeden počítač střídá celá rodina.
Ukázalo se, že cesty tu jsou. Školy zřizují mrtvé schránky, kde si mohou děti zadání pravidelně vyzvednout (někde i z obcí zapůjčených volebních uren), vylepují úkoly na vrata, zapůjčují školní počítače a tablety pro práci na doma. A ke slovu přicházejí také jindy proklínané mobilní telefony. Ty sice i z pohledu online vyučování mají řadu omezení, ale přístup k nim většinou mají i děti, které doma počítač nemají. Někteří z mobilních operátorů navíc poskytli svým zákazníkům mobilní data zdarma. Už v roce 2016 připadalo v těchto rodinách 0,94 telefonu na každého člena rodiny staršího 6 let (ČSÚ).
Příklady dobré praxe ze škol, kam chodí hodně děti ze sociálně vyloučených lokalit, sesbírali lidé z terénních programů Člověka v tísni a dalších organizací.
Všechny podněty pro učitele a školy v nouzovém stavu s ohledem na sociálně znevýhodněné děti najdete ZDE.
Miroslav Hřebecký, EDUin, řekl: “Již dlouho platí, že významnou funkcí školy je ve 21. století především socializace, informace je dnes možné získat i jinde a jiným způsobem. Obojí se nyní ukazuje až příliš naplno v praxi. Mnozí si již začínají uvědomovat, jak jim lidský kontakt se spolužáky i učiteli chybí. Školy by se ho měly snažit zprostředkovávat živě alespoň přes online komunikační platformy.”
Zuzana Ramajzlová, Programy sociální integrace, Člověk v tísni: “Je zásadní, aby děti neztratily se školou kontakt, aby probíhala pravidelná komunikace. Když to nelze jinak, tak telefonicky. Zní to možná banálně, je to ale takto jednoduché. Pomáhá pravidelný kontakt učitele s rodinou, zadávat úkoly dostupné pro všechny a ověřovat si, zda děti a rodiče rozumí, co se po nich chce a co mají dělat.”