Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Návrh kariérního řádu, který na MŠMT vznikal několik let, byl zavržen, místo něj nechalo ministerstvo připravit za několik týdnů nový, zatím jej neznáme.
V Praze 20. 1. 2016 – Kariérní řád, připravovaný několik let týmem pod vedením MŠMT, byl stejným úřadem (pod novým vedením) zpochybněn a vyhodnocen jako nepoužitelný. Za několik týdnů vznikl nový návrh, o němž se sice mluví, ale nebyl ještě zveřejněn. Vznikne skutečně systém, který bude motivovat učitele k dalšímu rozvoji, nebo jen nová platová tabulka? A co udělá MŠMT pro to, aby na pedagogické fakulty přicházeli lepší uchazeči a odcházeli z nich lepší absolventi?
S tvorbou kariérního řádu, který měl podle původních předpokladů vstoupit v platnost v roce 2016, se pojilo několik očekávání: bude motivovat učitele k profesnímu rozvoji, povede ty nejkvalitnější k tomu, aby své zkušenosti předávali ostatním a také že odliší dobré od špatných či průměrných a podle toho také nastaví jejich odměňování.
Návrh, který byl ještě za ministra Chládka předložen, vyvolal několik sporných otázek. Zejména tím, že učitelé s praxí delší než dva roky měli být automaticky převedeni do druhé kategorie ze čtyř a že neumožňoval profesní růst těm učitelům, kteří chtějí zůstat ve třídách a učit.
Místo pokusu o přepracování byl ale tento projekt zavržen a podle pokynů MŠMT vznikl nový návrh, který však doposud nebyl zveřejněn. Zatímco původní návrh vznikal – s využitím prostředků z EU – několik let, nový návrh vznikl během týdnů. Jeho uvedení do praxe se odkládá a jeho účinnost je nejasná.
Nutno upozornit, že učitelé jsou zcela nejdůležitějším hybatelem vzdělávacího systém. Bez zvyšování jejich kvality nelze počítat s žádnou podstatnou změnou celkově.
Doporučujeme:
Bob Kartous, vedoucí komunikace EDUin, řekl: „Jak je uvedeno přímo v Auditu: Je nezbytně nutné, aby se diskuse o kvalitě učitelů vymanila z dosavadního úzkého profesního kruhu a aby do ní měl možnost promlouvat nejen podnikatelský, ale zejména občanský sektor. Kvalita učitelů je nejen pilířem Strategie 2020, ale i zcela zásadním celospolečenským tématem.“