Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
EDUin žádá ministra školství, aby doporučil Cermatu publikovat u každé maturitní úlohy, co má úloha ověřovat a proč jsou jednotlivé položky odpovědi (ne)správným řešením.
Praha, 29. května – Další chyba v maturitním testu, na niž upozorňuje tiskovou zprávou MŠMT, ukazuje, že opravdu je nutné zabývat se tím, co jednotlivé maturitní úlohy ověřují, a žádat po autorech úloh, aby zdůvodňovali jednotlivé položky odpovědi. Pak by se výrazně snížilo riziko podobných chyb. Dvě taková opatření znovu navrhujeme.
Zdroj: Maturiní data – odtajněno
Jako příklad takového zpracování uvádíme diagram znázorňující vývoj neúspěšnosti v maturitním testu z češtiny mezi lety 2013–2018. Je z něj patrný dramatický nárůst neúspěšných především u negymnaziálních oborů. Výsledky za rok 2018 jsou korigovány podle toho, jak MŠMT opravilo celkové výsledky maturit poté, co odhalilo aktuální chybu v maturitním testu. Neúspěšní žáci gymnázií se v diagramu s tímto rozlišením vůbec nezobrazují.
Bob Kartous, vedoucí komunikace EDUin, řekl: „V případě výskytu další chyby v testu z dílny Cermatu lze ocenit alespoň to, že ji ministerstvo uznalo navzdory opětovnému selhání všech validačních komisí a že ministr nechal opravit maturitní výsledky a nebudou postiženi nevinní žáci. Případ ale velmi dobře ilustruje, že je důležité, aby veřejnost znala autorské zdůvodnění jednotlivých položek odpovědi. Podle vyjádření ředitele Jiřího Zíky má Cermat taková zdůvodnění k dispozici. Stejně tak by stálo za to zeptat se, co přesně úloha ověřuje. Znalost přísloví? Něco jiného? V této souvislosti by nás mělo zajímat i to, zda úloha odpovídá maturitnímu katalogu, na jehož základě Cermat musí testy sestavovat.“