Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Praha, 1. října – Na otázky „jak vybírat školu pro dítě“ odpovídáme vždy „podle učitelů a ředitele“. Podle toho, jak podporuje obec učitele a ředitele mateřských a základních škol, lze usuzovat na odpovědnost politického vedení. Najdete něco podobného v předvolebních programech kandidátů do obecních voleb? Pokračujeme v sérii konkrétních příkladů toho, jak obce podporují veřejné vzdělávání ve svých lokalitách na základě materiálu Vzdělávání přede-vším v každém regionu. Po strategiích rozvoje přichází na řadu právě podpora toho nejdůležitějšího v lokálním školství.
Jednoznačně nejdůležitějším, klíčovým faktorem, který ovlivňuje kvalitu vzdělávání, jsou učitelé a ředitelé. Shodují se na tom mezinárodní výzkumy i Strategie vzdělávací politiky v ČR do roku 2020. Podporovat je lze nejen z úrovně státu a ministerstva, nýbrž i z úrovně zřizovatelské, z krajů (SŠ) a obcí (MŠ a ZŠ). Jakou podporu vaše obec ředitelům a učitelům nabízí? Právě podpora pro učitele a ředitele by mohl být jeden z argumentů při posuzování volebních programů jednotlivých stran v obecních volbách.
Jak některé obce v ČR podporují učitele a ředitele:
Bob Kartous, analytik a vedoucí komunikace EDUin, řekl: „V obcích, jejichž vedení si uvědomuje důležitost učitelů a ředitelů, se podle toho chovají a voliči by měli mít možnost takové kroky vidět. Od transparentního výběru ředitelů se snahou dosadit na nejdůležitější místo ve škole odborníka, nikoliv kamaráda, přes další finanční podporu na vzdělávání učitelů až po úlevu od administrativy. Jednoduchá otázka pro kandidáty do voleb: Co by měl především umět a dělat ředitel školy? Správná odpověď: Vést učitele.“