Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Tisková zpráva: Obecní volby – Jak konkrétní obce řeší péči o nejmenší, komunikují s rodiči a podporují celoživotní vzdělávání

4. 10. 2018
EDUin
Screenshot_2-1

Praha, 4. října –  Vzdělávání se neděje jen od osmi do dvou a nekončí vysvědčením či diplomem. Podle toho, jak obce pečují i o vzdělávání mimo školu, lze usuzovat na odpovědnost politického vedení. Najdete něco podobného v předvolebních programech kandidátů do obecních voleb? Pokračujeme v sérii konkrétních příkladů toho, jak obce podporují veřejné vzdělávání ve svých lokalitách na základě materiálu Vzdělávání přede-vším v každém regionu. Po strategiích rozvoje, podpoře ředitelům a učitelům nabízíme příklady dobré praxe i z toho, co se děje mimo vyučování.

Ukazuje se, že potřeba celoživotního učení stále stoupá. Už si celý život nevystačíme se tím, co jsme se kdysi učili ve škole. Další průzkumy ukazují, že nízká veřejná podpora péče o malé děti dopadá v oblasti kariéry, financí i důchodů na ženy. Svět i vzdělávání se velmi rychle mění a není přirozené místo, kde bychom se o těchto proměnách mohli bavit. Podporovat vzdělávání lze nejen z úrovně státu a ministerstva, nýbrž i z úrovně zřizovatelské, z krajů a obcí. Jakou podporu vaše obec vzdělávání mimo školu nabízí? Právě podpora vzdělávání by mohla být jedním z argumentů při posuzování volebních programů jednotlivých stran v obecních volbách.

Jak některé obce v ČR podporují vzdělávání mimo školu:

  • V Psárech myslí na péči o děti ve věku 0 – 3 roky pro všechny rodiče, kteří to potřebují, v časovém rozvrhu podle jejich potřeb, i o prázdninách. Pro nejmenší děti vytváří místa v mikrojeslích, dětských skupinách a v MŠ i místa pro děti od dvou let. Také zde pořádají tzv. EDUpointy, akce, kde se s lidmi v obci baví o aktuálních změnách ve vzdělávání.
  • Na Praze 15 místní Základní umělecká škola realizuje v dopoledních hodinách výuku pro seniory.
  • V Chocni město podporuje spolupráci konkrétní školy a obce například v rámci projektu Extra třída, kde žáci ze základní školy udělali výstavu o prvorepublikové podobě Chocně, kterou v místním muzeu navštívilo 800 lidí.
  • V Kolíně podporují univerzitu třetího věku, kterou realizují ve spolupráci s místní knihovnou, pořádají zde například kurzy počítačové gramotnosti.

Bob Kartous, analytik a vedoucí komunikace EDUin, řekl: „Obce často na vzdělávání nahlížejí jako na něco co musí, ale víceméně mimo svícení a topení, nechtějí spravovat. To se bohužel projevuje na kvalitě a na tom, že těch několik málo progresivních veřejných škol má ohromný převis zájemců a rodiče odmítnutých dětí jsou tak nuceni zakládat komunitní školy a vyvádět děti ze systému. Lokální politici právě teď mají unikátní příležitost ze vzdělávání udělat skutečnou prioritu a veřejné skvělé školy a kvalitní podmínky pro vzdělávání pro všechny zajistit.“

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články