Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Koncepce, komunitní školy a otevřená podpora začleňování žáků do běžných škol. Program soustředěný na rozvoj vzdělávání v pravomoci a dosahu kraje s otazníkem nad učňovským školstvím.
Praha, 3. října 2016 – „Výsledkem má být celková koncepce školství na úrovni kraje, která bude zahrnovat celý vzdělávací systém až do úrovně vysokoškolského vzdělávání.“ Starostové a nezávislí akcentují na prvním místě svého programu dlouhodobou „bolest“ českého vzdělávání: nedostatek koncepce v dlouhodobém rozvoji. Míra koncepčnosti je nízká na celostátní úrovni, natož na samosprávné. Jednostranný důraz na podporu technického a učňovského vzdělávání je patrný v řadě politických programů a STAN není výjimkou. Faktu, že je v prvé řadě potřeba učňovské a odborné vzdělávání reformovat, se ale program vyhýbá.
EDUin předkládá hodnocení politických programů hlavních politických seskupení před krajskými volbami 2016. Z hlediska vzdělávání jsou kraje důležitým spojníkem mezi státem a koncovými příjemci této veřejné služby. Kraje přímo zřizují střední školy a doposud výrazně ovlivňují financování celého regionálního školství. Následuje hodnocení programu strany Starostové a nezávislí:
Pozitiva:
Negativa:
Co chybí:
Bob Kartous, vedoucí komunikace EDUin, řekl: „Program STAN je vyspělý a v mnoha ohledech představuje realistickou a zároveň progresivní, smysluplnou vzdělávací politiku. Jen škoda, že stratégové strany nevnímají trochu senzitivněji funkci vzdělávání v adekvátním horizontu.“