Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Pusťte si záznam kulatého stolu SKAV a EDUin na téma Jak organizovat výuku v čase nejistoty?
“Ředitel se často ocitá na hraně, ale musí rozhodnout, nemůže čekat na rozhodnutí hygieny,” pojmenoval František Halada z Asociace ředitelů základních škol situaci, ve které se od začátku roku ocitly tisíce ředitelů škol. U kulatého stolu SKAV a EDUin se diskutovalo o nejistotách, které v souvislosti s pandemií koronaviru ovlivňují výuku na českých školách.
Panelisté se shodli na tom, že nepředvídatelný vývoj situace, který podle ředitelky pražské hygienické stanice Zdeňky Jágrové zaskočil svojí rychlostí i samotné epidemiology, staví ředitele škol opakovaně do situací, kdy musí rozhodovat, aniž by k tomu měli dostatek informací a často i pravomocí. “Je to obtížné, na začátku roku volali rodiče, že se vrátili s dětmi ze zahraničí, učitelé volají, že jim není dobře a jestli mají přijít do školy. Já nejsem zdravotník, sama jsem si musela informace vyhledat a rozhodovat o něčem, co má dopad na zdraví dětí i učitelů. Chápu, že je hygiena přetížená, ale je to těžké,” řekla k tomu ředitelka Základní školy Strančice Kateřina Schejbalová.
Ředitelé škol řeší, kterým z často rozporuplných vyjádření v médiích se řídit, protože oficiální informace v datových schránkách se za nimi opožďují, a obávají se o to, jak zajistí chod školy s učiteli v karanténě. Organizaci výuky ve školách ovlivňuje i nejistota ohledně doby, po kterou budou platit omezující opatření.
“Školy se připravovaly přes léto, situace je jiná než v březnu, kdy se ocitly ze dne na den v mimořádné situaci a kdybychom se bavili o 14 dnech, tak se to zvládne, ale je tu nejistota, jak dlouho zůstanou žáci v distančním vzdělávání a kolikrát se taková situace bude opakovat,” připomněl náměstek ústředního školního inspektora Ondřej Andrys. Mnoho lidí, kteří ve školství působí, podle něj často cítí stres a deziluzi z toho, že na realizaci epidemiologických opatření zůstávají sami. Tato nejistota má přímý dopad na práci učitelů, kteří se stejně jako ředitelé musí vyrovnávat s neustále se měnící situací. “Cítím riziko, že budou brzy velmi unavení. Pro mě je akutní otázka, jak pracovat s týmem, jak udržet školu v chodu,” souhlasila s ním Klára Koubská, ředitelka základní školy SMART z Roudnice nad Labem.
Tato nejistota se často týká zavedení jednotlivých opatření do praxe. To potvrdila nejen slova panelistů, ale i chat, který online přenos kulatého stolu doprovázel a který zástupci škol využili například k hledání odpovědi na otázku, zda od pondělí mají pokračovat praxe na odborných školách nebo zda bude škola moci tělocvik nahradit bruslením na venkovním kluzišti.
Shrnujeme obsah diskuse:
Panelisté kulatého stolu SKAV a EDUin na téma Jak organizovat výuku v éře nejistoty?