Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Přečtěte si čtvrtou ze série tiskových zpráv, které upozorňují na nejdůležitější témata v oblasti vzdělávání v roce 2016. Seriál navazuje na druhé vydání Auditu vzdělávacího systému v ČR, který EDUin zpracoval ve spolupráci s nezávislými experty a následně zveřejnil v prosinci 2015. Audit analyzuje stav vzdělávacího systému, důležité kroky roku 2015, které měly významný vliv na další vývoj systému, a také přináší souhrn témat, na která by se měla zaměřit pozornost. Na jednotlivá témata z auditu budeme s týdenním odstupem upozorňovat. Audit vzdělávacího systému v ČR, včetně souhrnu, infografiky i kompletní analýzy, najdete ZDE.
V Praze 27. 1. 2016 – Strategii vzdělávání 2020, která je součástí celoevropské strategie rozvoje, začalo MŠMT vypracovávat v době, kdy byl ministrem školství Petr Fiala. Od té doby se na ministerstvu vystřídali tři ministři. V současnosti by mělo docházet k implementaci opatření, která podporují rovný přístup ke vzdělávání, rozvoj učitelů a řízení systému. Děje se to? A podle čeho to zjistíme?
Na podporu rovného přístupu ke vzdělávání jsou v novele školského zákona zakotvena podpůrná opatření. Účinnost zákona by měla nastat se začátkem dalšího školního roku, ale z krajů se (před podzimními krajskými volbami) ozývá hlasitý odpor. O tom, že bude účinnost novely školského zákona posunuta, se vážně uvažuje.
Stejně tak by měl rovnost v přístupu ke vzdělávání podle MŠMT pomoci povinný poslední rok v MŠ. Ministerstvo si nechalo vypracovat studii, která tento krok s ohledem na dopady do systému nedoporučuje. Přesto v záměru dál pokračuje.
Z nedávných diskusí v cyklech Akvárium a Kulatý stůl SKAV a EDUin vyplynulo, že českému vzdělávání chybí analýza důležitých dat, která jsou k dispozici, ale nikdo se jimi nezabývá. Bez toho není možné systém efektivně řídit.
Z uvedených příkladů vyplývá, že nelze jednoduše říct, zda a jak je naplňována Strategie vzdělávání 2020. Je to jedno z důležitých témat, kterým by měla být věnována pozornost.
Doporučujeme:
Bob Kartous, vedoucí komunikace EDUin, řekl: „Nad tím, jak je naplňována Strategie vzdělávání 2020, lze jen spekulovat. MŠMT by mělo vydat zprávu o tom, jak to s naplňováním strategie je. Pokud není strategie a její naplňování prioritou, mělo by být řečeno proč. Příště by bylo možné věnovat se něčemu, co bude zužitkováno.“