Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Tisková zpráva: Středoškoláci navrhují vyučovat matematiku ve skupinách, zlepšila by se úspěšnost u maturit

2. 10. 2015
EDUin
2938100285_0914a79bb0_z1

Praha, 2. října 2015 – Vláda schválila novelu školského zákona, která zavádí povinnou maturitu z matematiky od roku 2021. Podle žáků z České středoškolské unie ovšem záměr není dostatečný pro zlepšení výuky předmětu, ze kterého středoškoláci u maturit selhávají nejvíce. „Ministerstvo školství by mělo výrazně podpořit výuku matematiky ve skupinách, jako je tomu například u cizích jazyků. Látka se lépe vysvětluje, přizpůsobuje se tempo, je více prostoru na dotazy a předmět se pak stává oblíbenějším,“ navrhuje předseda České středoškolské unie Štěpán Kment.

Novelu, která nyní míří do Parlamentu, komentuje 1. místopředseda Unie David Bouz: „Pro zavedení povinné maturity z matematiky by měly být splněny tři předpoklady. Zaprvé dát žákům na začátku studia jasně vědět, z čeho budou maturovat, zadruhé zavést dostatečnou hodinovou dotaci na všech středních školách a zatřetí přiblížit výsledky ostatním dvěma zkouškám. Zatímco ministerstvo první dva body nyní plní, o reformě výuky se nemluví.“

Aktuálně nezbývá v hodinách čas na úplné vysvětlení a procvičení látky, což posléze u maturit způsobuje potíže v podobě propadlíků. „Kromě školení pro učitele je klíčové matematiku na středních školách více individualizovat,“ říká Štěpán Kment. Vědecké studie zkoumající výuku ve skupinách prokazují dosahování lepších výsledků a přiblížení probíraných témat. „Středoškoláci, které zastupujeme, se shodují, že by rozdělení na menší skupiny znatelně pomohlo. Souhlas nalézáme i mezi kantory,“ shrnuje David Bouz.

Předkládané rozdělování hodin je spjato s vyššími náklady na učitelské úvazky. „Věříme, že ministerstvo náš návrh zohlední v chystané změně financování regionálního školství, která by se měla odpoutat od současné praxe. Školy se často snaží nabrat co nejvíce studentů, a to poté vede k přeplněným třídám,“ vysvětluje Štěpán Kment. Významným příjmem středních škol jsou nyní normativy na žáky stanovující finanční prostředky, jimiž je provoz vzdělávacích institucí placen. Česká středoškolská unie ovšem zdůrazňuje potřebu školství přizpůsobovat výkonu jednotlivých žáků při zachování současné obtížnosti.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články