Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Brno, 22. dubna 2016 – Druhým ze čtyř témat blížícího se festivalu Eduspace (Brno, 20. – 22. 5. 2016) je Vzdělávání a leadership. Způsob, jakým je pojato řízení vzdělávání má zcela zásadní dopad na jeho výsledky a rozvoj. Nejen v českém vzdělávacím systému stojí a padá kvalita školy s jejím ředitelem či ředitelkou. Stejně tak stojí a padá kvalita rozvoje resortu s jeho ministrem či ministryní. Na téma promluví Cyril Mooney, Václav Trojan, Vít Beran, Milan Pol, Ladislav Chodák a další hosté.
Řídit školu neznamená pouze spravovat chod budovy a organizace. Znamená to také vést učitele. Jak řízení, tak vedení jsou pro organizaci nezbytné. Trendy posledních let směřují od řízení k vedení (leadershipu), který se realizuje na všech úrovních organizace. Daří se nám tento trend zachytit ve školách? Jak vytvářet vhodné podmínky pro to, aby se zaměstnanci aktivně podíleli na procesech změny a zkvalitňování organizace? Jak přistupovat k leadershipu a jací by měli být lídři vzdělávání zítřka? Jaké nástroje mohou využívat, v čem se vzdělávat? Těchto a dalších témat se dotkne úvodní panelová diskuse a následné workshopy.
V panelu vystoupí Cyril Mooney, globální osobnost, které se podařilo vybudovat a desetiletí úspěšně řídit inkluzivní školu v nejméně podpůrném prostředí, jaké si lze představit, v indickém Dillí. Za svou dlouholetou a neúnavnou činnost získala řadu ocenění. Václav Trojan, dříve sám ředitel školy, je vedoucím Centra školského managementu při Pedagogické fakultě UK v Praze, jež připravuje ředitele škol na jejich roli lídrů ve vzdělávání. Vít Beran je dlouholetým ředitelem ZŠ Praha – Kunratice, poradcem ministryně školství a jedním z úspěšných ředitelů, kteří se snaží rozvíjet leadership v praxi. Milan Pol je děkanem Filosofické fakulty MU, který se odborně zabývá především otázkou řízení vzdělávacích institucí a vzdělávací politikou. Ladislav Chodák je podporovatelem řady projektů v oblasti vzdělávání.
Eduspace je multižánrový festival, jehož ústředním narativem je vzdělávání, doprovázený doplňkovým programem v podobě hudby, divadla, galerijních či muzejních výstav. Je inspirován formátem Oppi festivalu, který proběhl v roce 2014 v Helsinkách a v roce 2015 v New Yorku. Partnery jsou Masarykova univerzita, Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Univerzita Palackého v Olomouci. Moravská galerie v Brně, Knihovna Jiřího Mahena v Brně, Hvězdárna a planetárium Brno, LUŽÁNKY – středisko volného času, Muzeum romské kultury, EDUin a řada dalších organizací a institucí. Festival podporuje Nadace Karla Janečka.
Břetislav Svozil, hlavní organizátor festivalu Eduspace, řekl: „V nejlépe fungujících vzdělávacích systémech tráví ředitelé řízením kvality výuky více než 50 % svého času. Podle průzkumu společnosti McKinsey & Company tráví ředitelé v České republice přibližně 50 % své pracovní doby řízením provozu a administrativou. Jak nastavit prostředí, aby se ředitelé stáli skutečnými lídry? Festival chce na důležitost této klíčové, a přitom opomíjené role upozornit.„