Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Praha 11. dubna 2012 – Změny v maturitním kalendáři jsou prospěšné, byť jedna z nich, posunutí termínu vydání maturitního vysvědčení o týden, je velmi malá a sama o sobě nezpůsobí, že se začnou vysoké školy o výsledky státní maturity zajímat. A snaha nově objektivizovat vyhodnocování písemných prací je typickým velmi komplikovaným a nákladným opatřením s problematickými výsledky.
Začít didaktickými testy a písemnými pracemi, umožnit studentům opakování jen té části maturity, v níž neuspěli, i změny maturitního kalendáře, to jsou všechno změny k lepšímu. Přesto neřeší hlavní problém. Maturita je pořád složitá a z hlediska investovaných peněz velmi neefektivní.
Jestliže si například letos zvolilo vyšší úroveň maturity jen 4% studentů, znamená to, že příprava testů ve vyšší úrovni je zcela neefektivní činnost s prakticky nulovým výsledkem, protože z takto nízkého čísla vyplývá, že ani letos nevezmou vysoké školy výsledky státní maturity při přijímacím řízení v úvahu.
Podobně snaha centralizovat vyhodnocování písemných prací z českého a cizího jazyka (CERMAT za tím účelem vyškolil 800 učitelů) je sice pochopitelná, ale ve výsledku velmi pravděpodobně neúčinná snaha zvýšit kvalitu maturity. Navíc přinese zvýšené náklady a další organizační komplikace. Problém je v samotném zadání písemné maturitní práce, především té českého jazyka, protože „písemka na sto padesát slov“ u kvalitnějších škol jednoznačně snižuje laťku kvality.
Tomáš Feřtek, tiskový mluvčí EDUin, řekl: „Bylo by na místě uvažovat o zásadnější proměně maturitního modelu ve smyslu připravené novely, jíž hodlá předložit v Poslanecké sněmovně předsedkyně školského výboru Anna Putnová z TOP 09. Ta předpokládá redukci státní maturity jen na jednu úroveň a jen na didaktické testy z českého jazyka a volitelně z cizího jazyka a matematiky. Stát by tak hlídal maturitní minimum a zbytek by byl ponechán na školách. To by mohl být výrazně levnější a funkčnější model.“
Kontakty:
· Tomáš Feřtek, tiskový mluvčí EDUin
e-mail: tomas.fertek@eduin.cz, mobil: 602 687 016
Poznámky pro editory:
Pozměňovací návrh poslankyně Putnové, který zásadně mění podobu maturity, najdete v příloze tiskové zprávy.
EDUin je obecně prospěšná společnost, která se věnuje problematice vzdělávání a jejíž snahou je informovat veřejnost o všem důležitém, co se děje ve školství a vzdělávání. EDUin, o. p. s. byla založena v květnu 2010 a realizuje a připravuje několik informačních a osvětových projektů. Více se dozvíte na www.eduin.cz.
Populární verzi vzdělávacích témat najdete na http://fertek.blog.respekt.ihned.cz.