Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Tisková zpráva: Ministerstvo by mělo novelu školského zákona přepracovat

23. 5. 2016
EDUin
8050866773_d3cb75f6bc_z

V úterý 24. 5. budou poslanci jednat o novele školského zákona, kterou na začátku května vetoval prezident republiky. Novela přináší do školského systému několik kontroverzních opatření.

Praha, 23. 5. 2016 Novela školského zákona, kterou prezident Miloš Zeman vetoval na začátku května a vrátil tak k projednání do Poslanecké sněmovny, je příkladem nesystémových kroků ve vzdělávací politice. Zahrnuje záměry, které jsou v souladu s podporou inkluzivního školství jako je nárok na časné umístění dítěte do předškolního vzdělávání, zároveň obsahuje opatření, která nerovnost v přístupu ke vzdělávání prohlubují. Projednávat se bude v úterý 24. května.

Komentáře EDUin:

Nárok na umístění dítěte v předškolním zařízení ve věku 4 a 3 let a možnost umístit jej ve věku 2 let

  • Zvyšování dostupnosti a kvality předškolní péče a vzdělávání je v souladu se strategickými dokumenty MŠMT a zavedení nároku na předškolní péči postupně až do 3 let věku dítěte a možnost umístit do MŠ 2 leté děti vnímáme jako pozitivum. Vzhledem k tomu, že je možné rodičovský příspěvek čerpat v dvou leté variantě, měli by mít rodiče, kteří se pro to rozhodnou, také možnost na umístění svého dítěte do předškolního zařízení již od věku 2 let dítěte.

Povinný předškolní rok

  • Plošná povinnost podle některých odborníků a pracovníků neziskových organizací, kteří se začleňováním dětí ohrožených sociálním vyloučením zabývají, neřeší problematickou situaci těchto dětí a jejich úspěšné pokračovaní ve vzdělávacím systému. Více v tiskové zprávě ZDE.

Jednotná přijímací zkouška na maturitní obory

  • Novela školského zákona zavádí jednotnou přijímací zkoušku na maturitní obory. Toto opatření zásadním způsobem nezohledňuje předpoklady ke studiu, které není možné ověřit testem, diskriminuje žáky, kteří projdou méně kvalitní školou a jeho efekt na zkvalitnění výuky na druhém stupni základních škol je velmi diskutabilní. Více v tiskové zprávě ZDE.

Povinná státní maturita z matematiky

  • Novela zavádí povinnou státní maturitu z matematiky od školního roku 2020/2021. Povinnou státní zkoušku z matematiky má smysl zavádět až poté, co se kvalita její výuky na středních školách zlepší. Proti zavedení povinné maturity z matematiky od školního roku 2020/2021 se ohrazuje i Česká středoškolská unie ZDE.

Zdeněk Slejška, ředitel EDUin, řekl: „Vzhledem k řadě kontroverzních opatření, která novela přináší, bychom uvítali její přepracování. V případě povinného předškolního ročníku MŠMT ignoruje studie proveditelnosti, které jeho zavedení nedoporučují. V případě jednotné přijímací zkoušky na střední školy a povinné maturity z matematiky ani žádné studie proveditelnosti ministerstvo nemá. Je to naprosto nekoncepční přístup, který jde v některých ohledech přímo proti záměrům strategických dokumentů, a hrozí, že nerovnosti v přístupu ke vzdělávání prohloubí.“

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články