Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Tisková zpráva: Je dobré změny připravit, i když už je pět minut po dvanácté
EDUin 16. 5. 2023
Ředitelé středních škol v těchto dnech zveřejňují výsledky jednotných přijímacích zkoušek. Letošní silný populační ročník žáků devátých tříd ale obzvlášť ukázal na velký problém posledních let. Struktura středoškolských oborů nereaguje na aktuální poptávku, ani na potřeby systému.
V České republice dnes odchází velké procento maturantů na vysokou školu. Ukazují to statistiky ministerstva školství. To společně se zahraničními trendy ukazuje, že je třeba klást větší důraz na všeobecný základ středoškolského vzdělávání a až později dát studentům možnost profilace. EDUin proto navrhuje proměnu středoškolské soustavy oborů s důrazem na všeobecné vzdělávání.
K tomu jsou možné využít dvě opatření:
Miroslav Hřebecký, programový ředitel EDUinu: „Nové školy zřizujeme nadlouho dopředu, tak předem promýšlejme, pro koho a na co je bude třeba. Ať budujeme školy budoucnosti, ne minulosti. Mnohé máme jasně pojmenované v přijatých strategiích, teď už jen nalézt politickou vůli a odvahu to zrealizovat.”