Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Nabízíme infografiku a prezentace ze společné tiskové konference Národní knihovny ČR a společnosti Scio, která se konala ve čtvrtek 27. února pod názvem České děti jako čtenáři v roce 2013. Jejím hlavním sdělením byl další úbytek čtenářů mezi školou povinnými dětmi a připomenutí, že výuka čtenářství je důležitá nejen pro výuku jazyka, ale i pro celkovou gramotnost dětí a rozvoj jejich kompetencí. K tématu vyšly i články na lidovky.cz a idnes.cz.
Prohlédnout si můžete:
Prezentaci ředitele Národní knihovny ČR Víta Richtera (ZDE), která popisuje výzkum z podzimu roku 2013. Ten se zabýval především tím, zda děti čtou více či méně než před deseti lety, jaké knihy preferují a jak jejich čtenářské návyky ovlivňuje rodina a škola. Na prezentaci je zajímavé právě srovnání s obdobným výzkumem z roku 2003. Téma shrnuje i tisková zpráva, kterou si můžete přečíst ZDE.
Prezentaci mluvčího společnosti Scio Bohumila Kartouse (ZDE), který se na základě projektů Čtenář a Klíčové kompetence realizovaných ve Sciu v letech 2009 – 2013 věnuje především vlivu čtenářství na schopnosti a znalosti žáků. Konstatuje, že čtenářství ovlivňuje nejen schopnost zacházet s jazykem, ale i ostatní oblasti funkční gramotnosti. Napřiklad je patrná souvislost mezi čtenářstvím a úspěšností v matematice. Úroveň čtenářství dokonce ovlivňuje školní úspěšnost dětí více než rodinné zázemí. Shrnující tiskovou zprávu čtěte ZDE.
Infografiku popisující momentální stav čtenářství mezi žáky základních škol si můžete prohlédnout ZDE.
S tématem souvisí i otázka, jak pro čtení získat středoškoláky, o níž mluví ve Studiu 6 České televize Jiří Kostečka z Asociace středoškolských češtinářů. Pokračuje i polemika o tom, jak máme učit děti psát, příspěvky Saši Uhlové a Tomáše Feřteka.