Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Přinášíme shrnutí přednášky profesora Stevena Rivkina z Chicagské univerzity, nazvané Decentralizace, leadership ve školách a kvalita vzdělávání, která proběhla 29. dubna v centru ekonomických výzkumů CERGE. Podle Rivkina je klíčem ke kvalitní výuce osobnost ředitele a jeho schopnost vést. To je podstatné vzhledem k české novele zákona o pedagogických pracovnících, která ředitelům výrazně svazuje ruce (více v tiskové zprávě EDUin ZDE). V této souvislosti stojí za pozornost také záznam Kulatého stolu SKAV a EDUin věnovaný vztahům ředitelů škol a zřizovatelů (ZDE). Videozáznam a prezentace z přednášky prof. Rivkina (v angličtině) můžete zhlédnout ZDE a audio nahrávku si stáhněte ZDE.
Přednáška Stevena Rivkina se věnovala výhodám a úskalím decentralizace školství. Dalším tématem byla otázka, co doopravdy ovlivňuje kvalitu vzdělávání a výsledky žáků. Přednášející se v tomto kontextu věnoval i srovnání vývoje vzdělávacího systému v Polsku a v České republice.
Přednášku i s prezentací můžete zhlédnout ZDE.
O zasazení sdělení prof. Rivkina do českého kontextu se postaral ekonom Daniel Münich z CERGE.
Prezentaci provázející jeho vystoupení si můžete stáhnout ZDE.
Shrnutí hlavních sdělení Stevena Rivkina:
Jak se projevuje další vzdělávání učitelů na kvalitě výuky
Porovnání decentralizace v Polsku a v České republice
Jak vypadá systém podpory a dohledu nad kvalitou v americkém Dallasu
Závěrečné shrnutí
Audiozáznam přednášky v angličtině v délce 1 hodina 33 minut si můžete stáhnout ZDE, prezentaci ZDE.
—
Steven Rivkin je vedoucím katedry ekonomiky na University of Illinois Chicago. Ve výzkumných studiích se zaměřuje na sledování zlepšení výsledků žáků (vlivu ředitelů na výsledky) a tomu, jak mohou ředitelé a ředitelky ovlivňovat výkony (vliv ředitelů na mobilitu učitelů). Je autorem publikace „Ekonomika vzdělávání“ (Handbook of the Economics of Education), která vzbudila velký ohlas odborné veřejnosti. V Praze bude opět přednášet v polovině letošního září.