Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Co přinesl týden 21.9. – 27.9. 2015
Témata týdne: Ministerstvo školství řeší problém studentů speciální pedagogiky Univerzity Jana Amose Komenského, soukromé školy, které byla zrušena akreditace tohoto oboru. Ti uspořádali v sobotu 26. 9. demonstraci před budovou MŠMT a dožadovali se obnovení akreditace (Aktuálně.cz). Ministerstvo plánuje uznat těmto studentům kvalifikaci, pokud studium dokončí na jiné škole. Problém ale spočívá v tom, že zrušený program byl dvouletý magisterský, což koliduje s programy veřejných VŠ. Studenti tak budou muset dělat běžné přijímací zkoušky a pravděpodobně ne všechny předměty jim budou uznány. Karla Kubíčková učí děti uprchlíků česky. Učebnice si musela napsat sama (Aktuálně.cz). O tristním stavu jazykového vzdělávání cizinců hovořili i hosté Kulatého stolu SKAV a EDUin. Na absurdní skutečnost, že děti ve školách v podstatě pořád sedí, byť je sezení příčinou řady civilizačních chorob, upozorňuje Respekt. Břetislav Svozil, někdejší ředitel ZŠ Deblín, připravuje otevření školy s experimentální výukou Open School Space. Zajímavou souvislostí je, že na rozdíl od jiných projektů si tento bere za cíl poskytnout možnost vzdělávání i dětem ze sociálně slabého prostředí.
Výrok týdne:
„Za romského žáka/romskou žákyni považujeme člověka, který se za něj/ni sám považuje, aniž by se nutně k této příslušnosti za všech okolností (např. při sčítání lidu) hlásil (a), a/nebo je za takového/takovou považován (a) významnou částí svého okolí na základě skutečných či domnělých antropologických, kulturních nebo sociálních indikátorů.” Pozoruhodná definice z dopisu České školní inspekce ředitelům škol. Podle ní by měly školy identifikovat romské žáky. Dopisu si všiml Martin Rychlík a publikoval o něm text na serveru Česká pozice.
Novinky (výběr ze zajímavých událostí)
Inspirace z (a do) praxe
Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)
29.9. – Diskuse s oponenty, EDUpoint, Staroměstské náměstí 4, Praha 1 – Téma: Zákon o pedagogických pracovnících a jeho dopady pro praxi, 17.00 – 19.00
29.9. – EDUfórum, 23. setkání v Praze: Umění ve vzdělávání, Impact Hub Praha, 19.00 – 22.00