Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Do jaké míry má školský systém reagovat na přání průmyslníků?

9. 3. 2015
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden  2. 3. – 8.3. 2015

Témata týdne: Ministr financí Andrej Babiš navrhuje snížit státní výdaje na vysoké školství o 1,2 mld. Kč, čímž vyvolal ostrý nesouhlas v koalici i opozici (ČT). Ministerstvo školství chce snížit počet hodin, které musejí odučit ředitelé a ředitelky ZŠ a MŠ, podle ministra Chládka se mají v uspořeném čase věnovat řízení. Profesor Hejný v rozhovoru o tom, co je – pro mnohé překvapivě – podstatné při výuce matematiky (DVTV). O vzdělávací segregaci Romů v 50. letech a o překvapivě pozitivním vnímání tehdejších dětí je dokument Zatajené dopisy, píše o něm Tomáš Feřtek (Respekt). Připomínáme rozhovor s rapperem Radoslavem Bangou, který se účastní debat s dětmi ve školách v rámci programu prevence rizikového chování, o tom, že nikdo nemusí být nula (UN). Předsudečné a poněkud asociální uvažování zakořeněné v myšlení často formálně vzdělaných lidí ilustruje Bob Kartous (Britské listy). Jana Straková poukazuje na iracionální potřebu Čechů segregovat ve vzdělávání a Václav Mertin recenzuje knihu o finském přístupu ke vzdělávání (obojí Řízení školy). V ČT vystoupil Steve Hughes, neuropsycholog a ředitel Centra pro výzkum vývojového vzdělávání (USA).

Výrok týdne:

„Dnes je stále mnoho otevřených vzdělávacích materiálů pedagogicky velmi konzervativních, velmi lineárních, zaměřených na výsledek a nikoliv na proces učení. Až 90 % MOOC je v podstatě velmi hloupých a obsahují pouze videopřednášky známých osobností bez jakékoliv interakce. Otevřené vzdělávací materiály mají vskutku velký potenciál stát se zdrojem inovací ve školství a vzdělávání. Mohou změnit způsob, jakým utváříme učební a vzdělávací procesy, i celkový rámec vzdělávání, například podporou kolaborativních metod práce mezi učiteli a jejich studenty.“ Dirk van Damme, z Centra pro vzdělávací výzkum a inovace (OECD) na podporu Týdne otevřeného vzdělávání.

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

Inspirace z (a do) praxe

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • EDUpoint, V rámci Týdne otevřeného vzdělávání 8. – 13.3. Skautský institut, Staroměstské náměstí 4, Praha
  • Co říká učitelům Strategie digitálního vzdělávání? KS SKAV, 19. 3. v 10:00, ZŠ Vodičkova, Praha
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články