Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Poslechněte si. Kulatý stůl k pedagogické profesi pořádalo i Centrum školského managementu

17. 3. 2014
EDUin
obrazek

Doporučujeme k poslechu jednotlivá vystoupení a diskusi z kulatého stolu Nekvalifikovanost, no a co dál…?, kterou pořádalo ve čtvrtek 13. března Centrum školského managementu při pražské Pedagogické fakultě UK. K tématu si můžete na webu eduin.cz přečíst i tiskovou zprávu s obsáhlou diskusí (ZDE), podívat se na starší reportáže a debaty v rádiu a televizi (ZDE), nebo si přečíst anketu v Literárních novinách  (ZDE) a její shrnutí (ZDE).

Shrnujeme nejdůležitejší body kulatého stolu:

  • V debatě o kvalifikaci se zapomíná na souvislosti se standardem práce učitele a kariérním řádem.
  • Skupina „nekvalifikovaných“ učitelů není homogenní, jde často o velmi komplikované a nejednoznačné případy.
  • Kvalifikovanost nutně souvisí s kvalitou. Nastavení kvalifikačních požadavků je jen první krok.
  • Do budoucna je třeba se zabývat podporou učitelské profese a celoživotním vzděláváním. Bez ohledu na to, zda ministerstvo připraví standard profese učitele.

Přehled vystoupení:

Úvodní slovo Václava Trojana z Centra školského managementu a Radky Wildové, děkanky PedF UK. Ta ve svém vystoupení zdůraznila, že veřejná debata o kvalifikaci učitelů by se měla věnovat i standardu profese učitele a kariernímu řádu. Vystoupení v délce 11 minut si můžete stáhnout a poslechnout ZDE.

Jiří Trunda, ředitel ZŠ a moderátor debaty, shrnul aktuální debatu a vysvětlil jednotlivé problémy z hlediska ředitelů škol. Prezentoval dotazníkové šetření mezi řediteli na téma, jaké vzdělání je třeba na různých typech škol. Vystoupení v délce 20 minut si můžete stáhnout a poslechnout ZDE.

Pavel Schneider, zastupující v debatě zřizovatele škol, srovnával na základě programů politických stran přístup politiků k tématu učitelské profese. Vystoupení v délce 16 minut si můžete stáhnout a poslechnout ZDE.

Petr Kruliš, ředitel málotřídní MŠ a ZŠ Chotyně, komentoval problém z hlediska ředitele malé školy. Vystoupení v délce 16 minut si můžete stáhnout a poslechnout ZDE.

Josef Pacourek, učitel na základní umělecké škole, se věnoval problému nekvalifikovanosti na základních uměleckých školách.Vystoupení v délce 15 minut si můžete stáhnout a poslechnout ZDE.

Diskuse účastníků (Spilková, Beran, Wagner, Kruliš,…) V hodinové diskusi účastníci zdůrazňovali, že není jasně definována kvalita, a proto není možné jasně formulovat požadavky na kvalifikaci učitelů.  Dále připomínali, že v debatě o kvalifikaci se málo zohledňují názory ředitelů. Debatu v délce 57 minut si můžete stáhnout a poslechnout ZDE.

Shrnutí debaty. Jiří Trunda konstatoval, že kvalifikovanost nutně souvisí s kvalitou. Nastavení kvalifikačních požadavků je jen první krok. Do budoucna je třeba se zabývat profesní podporou učitelů a celoživotním vzděláváním bez ohledu na to, zda vznikne standard profese učitele. Vystoupení v délce 2 minut poslouchejte ZDE.

Závěrečné slovo. Václav Trojan zdůraznil, že při vědomí všech individuálních případů je třeba mít na paměti důležitost vysokoškolského vzdělání pro pedagogickou profesi a zdůrazňoval roli ředitele v řešení problému. Vystoupení v délce 7 minut si můžete stáhnout a poslechnout ZDE.

Záznam celého kulatého stolu v délce 150 minut si můžete stáhnout a poslechnout ZDE.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články