Domácí úkoly pro politiky. Experti na vzdělávání se spojili a před volbami vyzývají ke změnám v českém školství

Tuzemské školství se dlouhodobě potýká s překážkami, které soustavně brání zlepšení kvality vzdělávání. Pandemická krize tuto situaci zásadně prohloubila. Zástupci neziskových organizací v oblasti vzdělávání proto přicházejí s výzvou Domácí úkoly 2021. Jejím cílem je doporučit konkrétní kroky pro následující

Tisková zpráva: Jak z testování udělat užitečný nástroj zpětné vazby?

(c) Kuanish Reymbaev, unsplash.com

Je třeba zamyslet se nad tím, podle jakých parametrů posuzovat kvalitu testů. Žáky devátých tříd i maturanty čekají za pár týdnů přijímací zkoušky a didaktické testy jednotných maturit. Ověřování znalostí v českém vzdělávacím systému ale zaostává, vyplývá ze zprávy OECD.

META: Proč je důležitá jazyková podpora dětí s odlišným mateřským jazykem v předškolním vzdělávání?

(c) Jerry Wang, unsplash.com

Přečtěte si text Kristýny Chmelíkové a Kateřiny Poupě z organizace META, které shrnují faktory, které ovlivňují vzdělávání dětí s odlišným mateřským jazykem již v předškolním věku. MŠMT chystá již několik let systémovou úpravu jazykové přípravy. Jelikož tato vychází ze školského

Co by pomohlo nastartovat změnu v českém školství a proč považujeme učňovské školství za podřadné?

Co přinesl týden  12.4. – 18. 4. 2021 Krátce: „Alespoň si užijeme to šťourání v nose, které normálně nemůžeme,“ provádí učitelka Magdalena Fenclová v reportáži Deníku N své žáky prvním testováním po návratu do školy. Jak proběhlo, o tom se

Tisková zpráva: Známe finalisty letošního ročníku Global Teacher Prize CZ

Známe jména jedenácti inspirativních učitelů letošního ročníku ceny Global Teacher Prize CZ. Celkově se tento rok přihlásilo 134 pedagogů. Vítězové budou slavnostně vyhlášeni 10. června. „Vybrat tento rok finálovou jedenáctku nebylo snadné. Už semifinále bylo plné skvělých učitelů a dělat

iDnes.cz: Ať škola naučí děti pracovat s informacemi či kriticky myslet, chtějí rodiče

(c) CDC, unsplash.com

Přečtěte si text Anny Brzybohaté, která se vrací k průzkumu společnosti PAQ Research, který se zaměřil na postoje rodičovské veřejnosti ke školství a jejich proměnu mezi lety 2009 až 2019. Text vyšel 14. dubna na zpravodajském webu iDnes.cz. Přehršel zpráv,