Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Chládek navrhuje dvě maturity a mistrovskou zkoušku

5. 5. 2014
EDUin
bEDUin

Co přinesl týden 28.4.- 4.5. 2014

Témata týdne: Změny v maturitách, nekvalifikovaní učitelé odcházejí se zpěvem, různé názory na digitalizaci učení, jaké studium nabídnou fakulty učitelům, poradna pro učitele bez kvalifikace, Klaus se zastal ředitelů, debata o filmové výchově, jak dopadly studentské volby do EP, párová výuka pomáhá, odškodné pro diskriminované učitele.

Výrok týdne: 

„Z hlediska zaměstnání bychom měli … připravovat studenty nejen na tradiční zaměstnání v podniku nebo ve státní službě, ale i na podnikání a na sebezaměstnání, protože v lokálních podmínkách tyto požadavky budou. Rozmach globalizace končí, nastává návrat do mateřských lokalit a regionů. V podstatě se naplňuje sen Jana Bati, tedy koncepce průmyslového města, dnes bychom tomu říkali znalostní nebo autonomní město.“  Ekonom Milan Zelený v debatě o proměně trhu práce, která proběhla na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.

Novinky (výběr ze zajímavých událostí)

  • Marcel Chládek navrhl změny ve státní maturitě. Testy vyplňované na počítači, oddělené maturity pro gymnázia a odborné školy, za pár let povinná maturita z matematiky, mistrovské zkoušky. Ministr představil své záměry, média věnovala nejvíce pozornosti povinné matematice. V debatě na Čro Plus zdůrazňovali řečníci hlavně propojení matematiky s reálným životem. EDUin v tiskové zprávě komentoval jednotlivá opatření a připomněl záměr, aby se náročnější a odborná část maturity odehrávala v profilové – školní části, podrobně se tématu věnuje i aktuálně.cz.      O tom, jak by mohla za pět let vypadat maturitní písemka z češtiny, uvažuje v blogu pro respekt.cz Tomáš Feřtek.
  • Ministerstvo zřídilo poradnu pro učitele bez kvalifikace. Od středy 30. dubna nabídlo ministerstvo učitelům, jimž schází formální kvalifikace, možnost konzultace. Pokud je váš případ nejednoznačný, komplikovaný a nepodařilo se vám zatím získat jasnou odpověď, můžete se obrátit na kvalifikace@msmt.cz a v případě, že budete odpověď považovat za užitečnou i pro ostatní kolegy, lze ji sdílet na eduin.cz.
  • Pokračuje debata o digitalizaci učení. A najdete v ní protikladné názory. Obhajuje je učitel Daniel Preisler, naopak jeho kolega Libor Olbřich vysvětluje, proč se o evropské peníze na tablety nepřihlásí. Konkrétní příklad jejich využití pro podporu učení nevidomých dětí přinesl idnes.cz a na hry pro rozvíjení sociálních dovedností upozorňuje Scio.
  • Podoba přijímaček je svázaná s financováním škol. Ministr obhajoval kromě dalších záměrů svoji snahu zavést jednotné přijímačky v pořadu Interview Čt24, kriticky se o nich vyjádřil Václav Klaus v poznámce na novinky.cz, Petr Koubek na České škole a ve starším komentáři Tomáš Feřtek v Lidových novinách. Rozporu mezi snahou nezavádět plošné testování v 9. ročníku a zavést jednotné přijímačky si všímá aktuálně.cz.

Inspirace z (a do) praxe

  • Patří filmová výchova do škol? Startuje debata na téma, zda se kromě literatury má škola zabývat i filmem a televizí. Přečtěte si manifest podporující filmovou výchovu a navštivte stránky s podrobnějšími informacemi.
  • Co si myslí ředitel Přírodní školy. Rozhovor s Františkem Tichým, ředitelem jedné z nejoriginálnější středních škol u nás, osmiletého „skautského“ gymnázia Přírodní škola, publikoval server rodinnévzdělávání.cz.
  • Řekněte si o peníze Americké obchodní komoře. Amcham vypisuje v rámci programu One World, many Voices další granty pro školy na veřejně prospěšné projekty. Letos se rozděluje 275 000. Uzávěrka 20. června.
  • Pro každé dítě dobrého učitele: Rozhovor s ředitelkou MŠ Beruška ve Frýdku Místku publikoval časopis Zvoní.
  • Co je to párová výuka. Práci dvou učitelů ve velkých třídách praktikují na ZŠ v Kunraticích.

Akce tohoto a příštího týdne (výběr z EDUkalendáře)

  • 6. 5. EduFórum – Technika ve škole (setkání, Praha)
  • 13.5. Edufórum na návštěvě: Přírodní škola (exkurze, Praha)
  • 14.5 Řemeslo má zlaté dno (konference, Praha)
  • 15.5. Úspěch pro každého žáka (konference, Praha)
  • 15.5. ALL inclusive schools festival (Praha)
logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články