Týdeník UN zastává názory z pohledu pedagogických a psychologických aktérů, kteří prosazují dvoukolejnost českého školství. Touto neskrývanou orientací logicky předkládá čtenářům argumenty v relativně jednostranném hodnoticím kontextu. Nezanedbatelný vliv sehrává i vymezení odborníků na edukaci dětí se specifickými vzdělávacími potřebami z pohledu přispěvatelů UN. Konkrétně se zaměřuje na působnost speciálních pedagogů, kteří prioritně vzdělávají děti se zdravotním postižením. Je zvláštní, že názory sociálních pedagogů, kteří se orientují na žáky v ústavní výchově nebo na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí (zvláště na romské žáky), nemají v UN zastoupení. Analýza je ke stažení ZDE.
Tato práce je licencována pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Bibliografická citace
Klapko, D. (2016). Prolínání mocenských diskursů v týdeníku Učitelské noviny: sociální inkluze romských žáků v českém školství. Pedagogická orientace, 26(2), 203–227.
V textu se píše „Důraz je kladen na kvalitu vzdělávání a zdůrazňuje prospěch pro obě strany“. A je k tomu odkaz kamsi na http://www.inkluze. Ten údajný „prospěch pro obě strany“ mě zaujal, tak jsem se vydal na odkaz dočíst se podrobnosti. Ale na odkazu je jenom ten samý blábol zopakovaný. Něco jako argumentace prodejců na předváděcích akcích – ta desetkrát předražená deka vnucená důchodci je přece také „prospěšná“. //// Ale nevydal jsem se po odkazu zbytečně – nalezl jsem tam jiné moudro: „Inkluzívní vzdělávání neboli společné vzdělávání, je založeno na přesvědčení, že všichni žáci mají právo být vzděláváni ve skupinách… Více »