Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Skupina pro pedagogy pro podporu prevence a zvládání syndromu vyhoření může pomoci učitelům zvládat intenzivní psychickou zátěž, které jsou vystaveni.
Učitelé jsou lidé, kteří mají významný vliv na děti a jejich rozvoj. Během školní docházky tráví s dětmi často mnohem více času než rodiče. Pedagogové pracují pod intenzivním psychickým tlakem a jsou tak jako jedna z tzv. pomáhajících profesí velmi ohroženi syndromem vyhoření. Lze statisticky prokázat, že na školách působí učitelé, kteří buď vyhořelí jsou, nebo se tomu blíží. Přitom mít na školách psychicky vyrovnané učitele by měl být elementární požadavek kvality vzdělávacího systému a rodiče by se měli o tento prvek zajímat. Ve snaze pomoci učitelům a vychovatelům v jejich nelehké roli nabízí EDUin možnost osvojit si přístup, který pomáhá psychickou stabilitu zachovat, případně obnovit.
Podle Erica A. Hanusheka, mezinárodně uznávaného odborníka na měření výsledků vzdělávání, je na každé škole pár těch učitelů, které jejich práce nebaví. Buď už vyhořelí jsou, nebo k tomu mají významně nakročeno. U nich vidí vysoké riziko nežádoucího přenosu na děti. Nejen dle jeho názoru mohou takoví učitelé děti minimálně demotivovat, v horším případě jim ublížit, a to s dlouhodobými následky. Profesor Hanushek vypozoroval, že se školy snaží takových učitelů spíše zbavit, než aby se snažily jim pomoci. Taková je neúprosná statistická realita. Z pohledu systému, ale i z pohledu škol a samotných učitelů, je pravděpodobně nejsmysluplnější cestou snažit se zabránit tomu, aby se učitelé do takové situace dostali. (Rozhovor s Ericem A. Hanushekem si můžete přečíst ZDE).
Obecně prospěšná společnost EDUin proto otevírá pilotně nový program pro pedagogy, jehož smyslem je pomáhat čelit syndromu vyhoření. „Podmínkou účasti je, aby byli účastníci v přímé práci s dětmi (učitelé, vychovatelé, výjimečně asistenti). Skupině bude k dispozici profesionální facilitátor s psychoterapeutickým výcvikem,“ říká Mirek Hřebecký, hlavní koordinátor programu. „Hlavní metodou práce budou prvky tzv. balintovské skupiny. Postup umožňuje vyjádření a sdílení pocitů, sdílení dobré praxe, vzájemnou podporu. Nemusí sice vést k přímému řešení konkrétních situací, ale poskytuje velmi dobrý mentální trénink k tomu naučit se principy řešení a prevence,“ dodává.
Jak to bude probíhat (poprvé od 22. 10. 2014)