Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Jak zařídíme, aby se budoucí učitelé skutečně vzdělávali podle nového kompetenčního rámce?

V říjnu byl představen nový kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství, který vznikl ve spolupráci MŠMT s fakultami připravujícími učitele. Co bude dál? Jaké kroky musí navazovat, aby se povedlo koncepci zavést do praxe?

Ilustrační foto (c) Kateřina Lánská

Ilustrační foto (c) Kateřina Lánská

Podívejte se na záznam debaty na Kulatém stole SKAV a EDUin, která proběhla online 19. října.

Diskutovali na něm: Matouš Bořkovec, spoluautor a editor Kompetenčního rámce, MŠMT, Barbora Matějková, studentka Pedagogické fakulty UK, Otevřeno, Jan Nehyba, vzdělavatel na Katedře pedagogiky Pedagogické fakulty MU v Brně, Blanka Pravdová, spoluautorka Kompetenčního rámce, vzdělavatelka, Učitel naživo, Markéta Sochovská, začínající a provázející učitelka, Začni učit!

Cílem kulatého stolu bylo hledat odpovědi na otázky:
  • Co musíme změnit, aby příprava učitelek a učitelů  rozvíjela stanovené kompetence?
  • Stane se profesní pedagogická průprava hlavní náplní učitelského studia?
  • Jak se kompetenční rámec odrazí v pedagogických praxích, v práci provázejících a uvádějících učitelů a v seberozvoji samotných budoucích, začínajících i stávajících učitelů?
  • Jaké vzdělavatele budoucích učitelů potřebujeme a kde je vezmeme?
  • Jak pomůžeme tomu, aby sami studující učitelství, začínající učitelé a učitelky a všichni jejich vzdělavatelé přijali kompetenční rámec skutečně za svůj?

Diskusi moderoval Tomáš Čakloš, Otevřeno.

 

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články