Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Praha, 27. června 2025 – Již za dva roky budou žáci v 1. a 2. třídách dostávat nejen slovní vysvědčení, ale slovní hodnocení nahradí veškeré známky i v průběhu roku. Ministerstvo bude ve školách dál podporovat formativní přístup a kriteriální hodnocení. EDUin při této příležitosti nabízí vysvětlení pojmů, které s hodnocením souvisí a v nichž bývá často zmatek.
EDUin 27. 6. 2025
Školy dnes dávají žákům vysvědčení, to může být letos i čistě kriteriální, případně v kombinaci známek a kriteriálního hodnocení. Nové vysvědčení prošlo pilotáží základních škol. Ještě větší změna nastane od září 2027 v 1. a 2. třídách, kde žáci nebudou dostávat jen slovní vysvědčení, ale veškeré hodnocení v průběhu roku bude muset být slovní. Ministerstvo školství bude ve školách dál podporovat formativní přístup a kriteriální hodnocení, což EDUin vítá. Připravuje se také vyhláška, která provedení změny upřesní, konkrétní realizaci hodnocení pak přiblíží školám metodická příručka MŠMT. Některé základní školy používají kriteriální hodnocení již delší dobu, například ZŠ Labyrinth v Brně.
Pojmy, které se v problematice hodnocení objevují, se často používají nevhodně nebo jejich významy veřejnost zaměňuje. EDUin proto přináší krátké vysvětlení hlavních pojmů.
Vysvětlení jednotlivých pojmů:
Rozlišujeme formativní a sumativní hodnocení, nicméně nejde o skutečný protiklad, každé hodnocení má jinou funkci.
Hodnocení může mít různou formu, buď jde o kvantitativní hodnocení (známka, procenta), nebo kvalitativní (slovní hodnocení, kriteriální hodnocení).
Kontakt pro média:
Tomáš Matoušek, vedoucí komunikace EDUinu
tomas.matousek@eduin.cz / 604 730 130