Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Co přinesl týden 7.9. – 13. 9. 2020
Krátce:
Výrok týdne:
„Vyšší stupeň podpůrných opatření má přiznáno přes 40 tisíc dětí, ty všechny jsou velmi ohrožené, pokud by opět došlo ke karanténě a byly by vzdělávány v domácím prostředí.Je třeba myslet nejen na děti, které nemají připojení nebo nemají doma počítač, ale také na děti, které jsou duševně nemocné, ohrožené násilím v rodině nebo na děti těžce zdravotně postižené, jejichž rodiče potřebují nějaké odlehčovací služby, služby osobní asistence nebo dopomoc asistenta pedagoga,“ řekla předsedkyně České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání Klára Laurenčíková v rozhovoru pro zpravodajský web idnes.cz na téma inkluze.
V souvislostech:
Média si v minulém týdnu všímala v souvislosti s novelou vyhlášky o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, která byla 1. září zveřejněna v informačním systému VeKLEP, především omezení týkajících se asistentů pedagoga. Stejně výrazně vyhláška mění i podmínky pro poskytování dalšího z podpůrných opatření, pedagogické intervence. Přeřazením z 2. do 1. stupně podpory má podle důvodové zprávy přiložené k návrhu vyhlášky školám odpadnout administrativa spojená s jednáním se školním poradenským zařízením (rozhodovat o poskytnutí pedagogické intervence budou ve škole). Pedagogická intervence se tím ale zároveň řadí mezi opatření, která nejsou spojená s finančními nároky. Podle důvodové zprávy k předložené vyhlášce se pedagogická intervence „stává standardní součástí pedagogického působení pedagogického pracovníka v době, kdy v posledních třech letech došlo k výraznému nárůstu jejich platů a kdy dochází k dalším systémovým změnám v regionálním školství, zejména navyšování nepedagogických pracovníků školy, za účelem odbřemenění pedagogických pracovníků od administrativních činností nesouvisejících s přímou pedagogickou činností.“
Zástupci 75 základních škol především z Ústeckého, Moravskoslezského, Libereckého a Karlovarského kraje se v průběhu května a června zúčastnili výběrového šetření Agentury pro sociální začleňování, které se zaměřilo na spolupráci škol se žáky žijícími ve složitých životních podmínkách během jarního uzavření škol.
Šetření ukázalo na velké rozdíly v zapojení žáků do distanční výuky. Z 62 úplných škol jich pět (8 procent) uvedlo, že bylo v pravidelném kontaktu s méně než polovinou žáků 2. stupně, 31 školám se podařilo podle šetření pravidelně komunikovat s alespoň 90 procenty žáků. Průměrný podíl žáků 2. stupně, se kterými byly školy v kontaktu, byl 81 procent, na 1. stupni to bylo 85 procent dětí.
Z vyučování podle oslovených pedagogů nejčastěji vypadli žáci ze sociálně znevýhodněného prostředí a romští žáci, často byli ale zmiňováni i žáci s odlišným mateřským jazykem.
O tom, že mezi dětmi, které se během jara aktivně účastnily distanční výuky a těmi, které se jí neúčastnily, vznikly výrazné rozdíly, bylo přesvědčeno 75 procent respondentů. Třetiny tyto rozdíly považovala za závažné. Příčinu toho, že se rozdíly mezi žáky zvýšily, pak vidí především v rozdílné podpoře ze strany rodiny. Respondenti také vyjadřovali obavu z toho, že ztráta návyků se projeví do budoucna problémy v chování a zhoršujícími se studijními výsledky.
Výběrové šetření v základních a mateřských školách ve spolupracujících lokalitách ASZ, Agentura pro sociální začleňování, červenec 2020: Spolupráce škol s žáky, kteří žijí ve složitých životních podmínkách, v čase opatření přijatých v souvislosti s šířením Covid-19
Výběr z Edukalendáře: