Romea.cz: Stanislav Štech a Dana Moree se shodují: Kvalifikované odhady počtu romských žáků jsou potřebné

12. 1. 2017
EDUin
26084932726_5d138c2b1a_z

Poslechněte si záznam diskuse Stanislava Štecha a Dany Moree, která se týkala nedávného „sčítání“ romských žáků v základních školách. V čem spatřují jeho opodstatnění a k čemu nám takový kvalifikovaný odhad bude? Pořad byl vysílán 2. 1. na Radiu Wave, shrnutí přinesl zpravodajský web Romea.cz (ZDE).

V pořadu Přes čáru stanice Českého rozhlasu Radio Wave hovořil náměstek ministryně školství Stanislav Štech o výsledcích loňského kvalifikovaného odhadu počtu žáků romského původu, které se nepřesně pojmenovává jako sčítání. Spolu s ním ve studiu rozebírala důvody a problémy „sčítání“ také antropoložka Dana Moree.

Podle Stanislava Štecha pro velkou část ředitelů škol, možná i pro většinu, představuje „sčítání“ romských dětí téma, ke kterému se staví velmi skepticky. Považují je za podivné, nepřesné, pro ně nedůležité, drtivá většina z více než 4000 škol však požadovaný kvalifikovaný odhad dodala. Poprvé místo České školní inspekce sběr dat organizovalo přímo ministerstvo školství, tělovýchovy a mládeže.

Dana Moree

„Jedna věc je postoj ředitelů, ale druhá je situace toho, kdo má odhadnout, kolik Romů má ve třídě. Je to nepříjemné, žinantní, složité. Je složité vůbec používat ta slova, která nás a priori rozdělují. Není divu, že to učitelé nedělají rádi,“ řekla v pořadu Moree. Oba se však shodují, že kvalifikované odhady počtu romských žáků ve školách mají své opodstatnění. Podle nich se nastavují vládní plány a strategie, například ty řešící sociální začleňování. Dana Moree dodala, že kvalifikované odhady potřebujeme, abychom viděli společenské trendy a problémy mohli řešit.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články