Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
V Praze 24. 1. 2019 – Český vzdělávací systém se ocitá v kritickém bodu. Spekulace o výměně současného ministra školství Roberta Plagy ilustrují celkově neutěšený stav vzdělávací politiky. Může se stát, že se české školství začne obracet proti vlastní přijaté strategii, podaří-li se z mocenských pozic prosadit takové nápady, jako je cut-off skóre v přijímacích zkouškách na SŠ. Může dojít také k demontáži inkluze. Ani současný ministr školství ale není schopen zajistit významnou strukturální změnu rozpočtu, která by zajistila tolik potřebné navýšení investic do vzdělávacího systému. Ani platy učitelů nejsou s ohledem na střednědobý výhled jisté. Zveřejňujeme aktualizaci Auditu vzdělávacího systému v ČR 2018/2019 v podobě obsáhlé analýzy, souhrnu a infografiky.
Audit vzdělávacího systému v ČR je projekt mapující stav vzdělávání nejen z hlediska dostupných výkonnostních dat, ale i v rovině praktické vzdělávací politiky a dalších událostí, které jej významně formují. Jde o pátou aktualizaci v řadě.
Obsáhlá studie sestává z několika kapitol. V úvodním souhrnu poukazujeme na to, jak z hlediska vzdělávací politiky probíhal rok 2O18 a zároveň směřujeme k důležitým tématům roku 2019. Obojí v podrobnějším detailu rozebíráme v následujících dvou kapitolách. Poslední kapitolu tvoří SWOT analýza sumarizující pozitiva a negativa současného vzdělávacího systému.
Páteř auditu, SWOT analýza, je v průběhu let aktualizována a doplňována o postřehy externích oponentů. Tito se zároveň podílejí na komentářích a diskusích k oběma kapitolám věnujícím se uplynulému a následujícímu období.
Bob Kartous, autor konceptu a vedoucí komunikace EDUin, říká: “Ve více než 100 000 znacích, 269 poznámkách pod čarou a s 13 oponentkami a oponenty jsme vytvořili detailní snímek, z nějž lze vyčíst podstatné informace o stavu vzdělávání v ČR. A zároveň se nám podařilo ukázat na kontroverze, které nutně vznikají i v přísně expertní branži. Věříme, že audit bude rezonovat zejména tam, kde je toho nejvíce zapotřebí, tedy v exekutivě a legislativě.”