Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Proč vznikl výzkum Diplom nestačí a co jsme se z něj dozvěděli.
Praha, 25. února – Shrnujeme základní informace o průzkumu Diplom nestačí, který pro J&T Banku realizovala agentura Perfect Crowd za odborné garance EDUin.
Průzkum Diplom nestačí vznikl na podzim 2015. Šetření probíhalo za účasti personalistů velkých firem, kteří jsou spoluzodpovědní za přijímání kandidátů na pozice vyžadující vysokoškolské vzdělání. Byli dotazováni, podle čeho si mezi absolventy vybírají kandidáty na pracovní místa.
Zároveň bylo online dotazníkem osloveno 115 úspěšných osobností. Mezi nimi byli jak podnikatelé a manažeři, tak úspěšní specialisté. Na otázky odpovídaly i známé osobnosti, například medailisté z olympijských her, jichž jsme se dotazovali, co bylo klíčem jejich úspěchu.
Motivací zadavatele, vedení J&T Banky, bylo zjistit, co ve skutečnosti vede k profesnímu úspěchu, co považují úspěšní za klíčovou dovednost, která jim umožnila obstát v tvrdé konkurenci. Zároveň šlo o to ověřit, zda personalisté vnímají, že takové dovednosti existují, zda je sledují a umí ohodnotit. Cílem EDUin bylo zjistit, nakolik vnímají obě skupiny význam neformálního vzdělávání.
Výzkum přinesl některé očekávatelné výsledky (zájem o obor, důležitost sociálních vztahů, schopnosti spolupracovat), ale i některé překvapivé výsledky (za klíčovou považují úspěšní například četbu knih včetně beletrie, zájem o vědu a třeba i psychickou odolnost vyplývající ze složitých vztahů v rodině v dospívání).
Pro personalisty je důležité, co dělali absolventi nad rámec svých školních povinností, zajímají je praxe, brigády a zahraniční pobyty a také záliby, z nichž jsou patrné organizační schopnosti nebo dispozice k týmové práci. Například považují za důležitý parametr účast ve studentských spolcích a zájem o veřejné problémy. Zajímavý je klesající význam diplomů a oficiálních certifikátů.
Podrobnější informace naleznete ve dvou souborech ZDE a ZDE. První obsahuje krátkou prezentaci, která obsahuje hlavní zjištění průzkumu a ukazuje je v přehledné grafické podobě. Druhý soubor obsahuje závěrečnou zprávu, včetně všech položených otázek a záznamu spontánních odpovědí respondentů.