Tisková zpráva: Do semifinále ceny pro inspirativní učitele Global Teacher Prize Czech Republic (GTP CR) 2018 postoupilo 31 kandidátů

Praha, 12. dubna – Přijímání přihlášek do ceny pro inspirativní učitele působící na základních a středních školách GTP CR 2018 bylo uzavřeno na konci března. Počet nominovaných i přihlášených kandidátů je oproti minulému nultému ročníku dvojnásobný. Po prvním kole hodnocení postoupilo do semifinále 31 kandidátů. Finalisté ceny budou známi na konci dubna.

V prvním ročníku ceny GTP CR se sešlo téměř 200 nominací. Inspirativní učitele nominovali jejich kolegové, nadřízení, rodiče jejich žáků, ale také samotní studenti či zastupitelé měst a obcí, kde nominovaní učitelé působí. Samotná nominace však k účasti v ceně nestačí – kandidáti se do ceny musí sami přihlásit.  Svoji přihlášku nakonec letos poslalo 60 kandidátů a jejich složení je velmi pestré – o cenu se ucházejí elementaristé z prvního stupně základních škol, učitelé výtvarných a hudebních nauk i exaktních předmětů působící na středních školách. Po prvním kole hodnocení z nich do semifinále postoupilo 31, finalisté letošního ročníku ceny budou vyhlášeni na konci dubna.

GTP CR je národní variantou mezinárodního ocenění inspirativních učitelů základních a středních škol. Vítěze letošního ročníku vybere odborná porota, která navštíví finalisty v místech jejich působiště. Slavnostní vyhlášení prvního ročníku proběhne v polovině června. Tři vítězové obdrží finanční odměnu 50 000 Kč a škola, na které působí, získá poukaz v hodnotě 20 00 Kč na edukativní hry od hlavního partnera ceny, společnosti Albi. Kandidát, který se umístí na prvním místě, zároveň obdrží stáž na zahraniční škole v hodnotě 30 000 Kč.

Hana Matoušů, koordinátorka pro GTP CR, EDUin, k dosavadnímu průběhu letošního ročníku řekla: “ Máme radost, že se nám podařilo oslovit učitele jak základních, tak středních škol z různých regionů České republiky. Zajímavý je rozdíl mezi počtem nominovaných kandidátů a těmi skutečně přihlášenými. Část učitelů se ceny neúčastní, protože na svoji práci nechce upozorňovat nebo se obává reakce okolí. Většina tak však nečiní proto, že se domnívá, že kritéria pro přihlášení nesplňují a jejich práce není nijak výjimečná. Což je v rozporu s důvody jejich nominace a zajímavou ukázkou toho, jak čeští učitelé hodnotí a oceňují sami sebe.”

Přidat komentář

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozorňovat mě na