Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
V rozhodování chybějí klíčová data.
Expertní panel pro přípravu Revize rámcového vzdělávacího programu by v těchto dnech měl představit další verzi Hlavních směrů, která pracuje s připomínkami veřejnosti. Největší debatu návrh vzbudil v případě zrušení povinné výuky druhého cizího jazyka. EDUin přináší přehled možných pozitivních a negativních důsledků této změny a upozorňuje na to, že pro její provedení nám chybí klíčová data. Kompletní podklad najdete ZDE.
V Česku je na základní škole druhý jazyk povinný nejpozději od 8. třídy základní školy. Tato povinnost byla zavedena ve školním roce 2013/2014. Porovnání situace v ČR s evropskými zeměmi jsme přinesli v této tiskové zprávě. Poslední návrh Expertního panelu, který počítá se zrušením povinné výuky druhého cizího jazyka na základních školách a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií, se opírá především o názory ředitelů a učitelů. Podrobněji důvody MŠMT uvádíme ZDE. Názory ředitelů je jistě nutné brát v potaz, ale pouze tyto argumenty by stačit neměly. Pro odůvodnění chystané změny zatím chybí klíčová data. Nevíme, jaké úrovně dosahují žáci v druhém cizím jazyce, nezkoumali jsme případné problémové faktory výuky. Česká školní inspekce by měla dostat za úkol zjistit skutečný stav znalostí druhého cizího jazyka žáků po dvou letech výuky na základních školách a teprve potom bychom měli činit závěry.
EDUin přináší stručný přehled možných pozitivních a negativních dopadů zavedení druhého cizího jazyka jako nepovinného předmětu pro žáky. Kompletní podklad včetně doporučení, jaké kroky by MŠMT mělo učinit, najdete ZDE.
Kompletní přehled možných pozitiv a rizik najdete ZDE.
Mgr. Miroslav Janík, Ph.D., Institut výzkumu školního vzdělávání, Pedagogická fakulta MU: „České ministerstvo školství svým návrhem vlastně říká – nám nevadí, že méně žáků bude umět další cizí jazyk. Navíc mezi mírou osvojení prvního a druhého cizího jazyka neexistuje přímá úměra – jinými slovy, pokud ubereme druhý cizí jazyk, nebude to znamenat, že se žáci naučí lépe ten první. Rozhodujícím faktorem je kvalita výuky. Bohužel v České republice nemáme moc nástrojů, jak kvalitu škol ovlivnit.”