Přizpůsobte předvolby souhlasu

Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.

Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu.... 

Always Active

Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů

No cookies to display.

Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.

No cookies to display.

Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.

No cookies to display.

Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.

No cookies to display.

Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.

No cookies to display.

Andy Hargreaves: „Střední úroveň“ školského systému má společnou zodpovědnost za jeho kvalitu

3. 7. 2020
EDUin
Clipboard01-1

Podívejte se na krátký, ale podnětný rozhovor Vladimíra Srba s odborníkem na řízení vzdělávacích systémů a výzkumným pracovníkem na Lynch School of Education (Boston College), Andym Hargreavesem. Rozhovor přinesla iniciativa Úspěch pro každého žáka. K tématu si můžete také přečíst český překlad článku Leading from the Middle, který shrnuje závěry stejnojmenné obsáhlejší studie.

Andy Hargreaves v průlomové studii „Leading from the Middle“ (Vedení ze středu) popsal, jak funguje efektivní střední úroveň vedení školství. Podle jeho zkušeností, je pro celkové zlepšení kvality vzdělávacího systému třeba chápat střední úroveň nejen jako spojovací článek mezi dvěma důležitějšími konci (mšmt a školy), ale jako „místo“, které je důležité samo o sobě.

V jistém smyslu podle něj představuje nejsilnější část systému, protože ho tvoří lidé, kteří mají blízko k praxi a díky spolupráci mezi sebou mohou efektivně zlepšovat kvalitu vzdělávání. Ve škole jsou tímto „středem“ vedoucí učitelé, na úrovní celého systému jsou jím školské obvody nebo obce. Cílem je podle něj umožnit úspěch každému ve stejné míře, bez ohledu na to, do jaké školy chodí. Toho je ale možné dosáhnout pouze, pokud si „střed“ uvědomuje společnou zodpovědnost za tento cíl.

Podívejte se na celý rozhovor:


logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články