Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Přečtěte si shrnutí série 5 česko-slovenských online debat, které organizovaly český a slovenský SKAV od 30. 4. do 28. 5. Živý přenos poslední debaty za účasti obou ministrů školství můžete sledovat na fb SKAV zítra, tj. ve čtvrtek 4. 6. od 12.30 hod. Celé shrnutí si můžete stáhnout ZDE.
Nástup distančního vzdělávání měl v obou zemích trochu chaotický začátek. I těm školám, které reagovaly rychle, trvalo přinejmenším týden, než byly schopné vybrat online prostředí a začít v něm realizovat své první vyučovací hodiny. Nutnost zavedení distančního vzdělávání ukázala rozdíly mezi školami. Část dětí je v rámci distančního vzdělávání ještě stále nedosažitelná, a to buď z technických nebo sociálních důvodů. Komunikace mezi některými školami a rodinami bez zpětné vazby selhává. Vysokou zátěž – občas těžko zvládnutelnou – pociťovali nejvíce rodiče, kteří mají více dětí a pracují online. V obou zemích velmi dobře zafungovaly neziskové organizace, které byly schopné rychle zareagovat a nabídnout podporu. Během krize podali pomocnou ruku i IT pracovníci škol a firem, terénní sociální pracovníci, studenti, univerzity, dobrovolníci i donoři.
Distanční vzdělávání úplně obnažilo vztahy v systému. Nejen ve třídách a školách, ale i ve vztahu škol a ministerstva. Poukázalo na omezenou funkčnost direktivního řízení. Koronakrize zdůraznila důležitost pedagogické profese a nutnost vidět vzdělávání jako politickou i ekonomickou prioritu.